|
|
|
|---|---|
|
har problem med att högra blinkersen "låser" sej ibland, slutar blinka och lyser med fast ljus, ibland så räcker det med att slå på vänstra så slocknar den och allt fungerar som det ska igen men ibland så hjälper det inte. medans högra lyser så fungerar inte vänstra. antar att det är nått relä eller säkring som är felet men hur hittar jag vilken det är? | |
svintoleffe |
Jag har haft typ samma problem, jag gissar på att det är blinkersreläet som hänger upp sig, jag har et bytit relä, men det kasnke man borde göra i ditt fell. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Hej! Lustigt, jag har haft detta fel på min 325 cab -93. En snabb snärt på varningsblinkersknappen var lösningen i 100% av fallen. Carl |
|
| Prova att byta blinkers relääet.. om de inte funka så kan du prova att byta varningsblinkersen.. Det var ungefär samma fel på min e30.. | |
parolof |
när felet är framme, prova att knacka på blinkersreläet så ser du om det "släpper" |
|
har hännt yttligare några gånger nu men har "släppt" när jag slagit på vänster eller varningsblinkersen. provat att ta ur och sätta i relät igen ifall det inte satt i helt eller nått men hjälpte inte. ska prova att byta, fungerar dom som finns på biltema eller bör man köpa från bmw? |
|
|
fungerar e30 reläet till e36? ok, biltema och alla liknande ställen har bara till e30 och bmw vill ha 360kr för ett. känns lite kasst att köpa ett för 360kr om ett för 40kr fungerar lika bra |
|
|
På min e46 tänder sig blinkersen med fast sken om positionslyset är trasigt. Som nån sorts bakup alltså... Fast det här kan ju vara nåt helt annat elfel då det inte är samma bil alls... /Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.