AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
4.590

VARNING FÖR SKROTBIL 1602

Sida 2 av 2
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
2st bilar varav båda är renoverings projekt för 9500:-
Jag har börjat acceptera att 00 och 02 bilarna kostar pengar nu och man får inte fina bilar för en spottstyver längre.

Sv ligger i lä mot tysklands priser på äldre bmw bilar...men man får inte en fin 02a under 20000:- och då är dom ändå i behov av en heldel arbete.
Fina veteranbilar ska kosta pengar...vill man inte betala vad säljaren vill ha så...

Som ex så släpper jag inte min e12a under 70k när den är färdig renoverad

/Pelle
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Har det försvunnit inlägg eller? Tyckte jag läste igår kväll att både carnal och micke köpt bilar...
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jo det verkar ha försvunnit en del inlägg

9500:- för 2st 02:or är väl kanske inte så dyrt, men poängen var ju att försäljaren inte riktigt hade rent mjöl i påsen.

//Simon
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Skicket gjorde att de inte vara värda de pengarna på långa vägar. har köpt en nu för ett gäng tusenlappar till men den är också i grymt skick. Innerskärmar lackade med epoxy texvis. Inte någon rost alls på de viktiga ställena samt endast några små små rosor i karossen. Iofs måste vänster framskärm bytas :)
Mi
289
MickeM
2002-73
Inläggen raderas när det blir för privata konversationer. Vilket kanske inte ska förekomma i forum. =)

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Skulle någon av er vara intresserad av Marchal extraljus så har jag en bekant i Skåne som har extremt mycket sådana. Han samlar, köper, renoverar och säljer just gamla Marchal-extraljus. Det började med att han letade efter ett par till sin Shelby, nu är garaget fullt:)

/Fredrik
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Jag har fyra. Kan tänka mig sälja två också :)
km
4
kmarcus
1600/2 -68
2002 -72
Nu måste jag bara försvara mig lite
för hur mycket skitsnack går jag inte på
Carnal som ringde på min annons och var inte direkt intresserad för han hade en nästan precis lika dan bil i ungefär samma skick som min bil
Jag förklarade visst för honom att det fanns rost yttrebakre skärmkanter
på båda sidor samt att framskärmarna var angripna av rost och fick bytas
samt att den var rostig i fronten, därutav att jag sålde även den gamla bilen för den var frisk i fronten
Sen kan jag hålla med att jag sa att det var 1 hål i klädslen på förarstolen men det var bara för att jag inte hade haft hela överdragsklädslen borta
det konstaterades att det fanns melan 5 - 10 hål men bilen var ju inte ny för den har ju faktiskt rullat sina mil
jag skönmålade absolut inte bilen mer än att den gick bra med lite hög tomgång samt att den var fin invändigt förutom dessa hål i framstolen
som det verkar att det är det största problemet för honom
Jag ville ha 9500 kr för båda bilarna och om man sen tror att de ska var i utställningsskick då får man ju tro det.
Nu är bilen såld och köparen klagade då inte på vad han fick
men så är det ju här i livet alla människor kan ju inte vara lika och det är väl en himla tur det
Jag tycker det är slutdiskuterat om detta
och hålla på att smutskasta varandra kännar inget till och absolut inte på en sida som denna där man ska utbyta trevliga och roliga saker
är det någon som har något att invända så tycker jag att ni kan höra av er direkt till mig och inte hålla på att gå bak ryggen på folk
Sen vill jag bara gratulera Carnal till din nya 02 men kom inte att påstå att du sålde din "andra fina 02" för att du skulle köpa min för det stämer då inte
Tack för ordet
Marcus

Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Jasså, är det så. Det största problemet var inte hålen i sätet, problemet var att det var det enda DU erkände att du "skönmålat" Det var ju tyvärr lite fler saker. Du sa att den var rostig i fronten. Återigen har du glömt att tala om att bilen också var krockad i fronten. Vidare sa du aldrig att det behövde bytas några framskärmar. Rost i skärmkanter bak... Det var ett stort hål i vänster bakskärm Marcus!

Det man kan konstatera är ju att allt är relativt. För dig var de säkert en pärla, för mig ett objekt i behov av ordentlig renovering. Vidare var den bilden du hade på blocket garanterat 5-10 år gammal.

Och ja. Jag sålde min andra 1602 som var i behov av en lackering men inte ett enda stort byta plåt och svetsjobb vilket din var.

Det är ju skönt för dig att du fick sålt den, vad fick du går ner till?
Är man spekulant på en bil som är över 30 år gammal så tycker iallafall jag att man får räkna med rost, finns ju inte många kvar och få två st för 9.500.. Jag hade då slagit till om jag inte hade behövt köpa vinterhjul till E90:n...

Keep Your Distance!
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Hur kan du skriva så? Så du hade köpt per telefon då också? När du efter denna tråd kommer fram till att du köpt den...

Jag och polaren var och köpte en till 2002:a idag. 7000:- för en ordentligt renoverad bil. Det är skillnad. Jag har sett båda.

Det som grämer mig är att jag inte tog kort på den så hade alla diskussioner varit slut vid det här laget. Ord står mot ord men en bild ljuger inte...
km
4
kmarcus
1600/2 -68
2002 -72
Bilden togs hemma när jag precis hade kommit hem med bilen
och ni kan ju kolla hos vägverket hur länge jag ägde bilen
så får ni ju svart på vitt
det är då inga 5-10 år :)
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
... och den är var inte krockad i fronten Marcus.

Dags att lägga ner det här nu. Du ljög, lärde dig förmodligen en läxa och var ärlig mot nästa spekulant som då visste vad han köpte och du fick därmed sålt den. Bara att gratulera.
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Carnal:

För en utomstående som försöker följa den här tråden så förstår jag inte riktigt vad du menade i första raden i ditt senaste svar:

"... och den är var inte krockad i fronten Marcus."

???
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Mr.Nullzwei:

Bilen VAR krockad i fronten. Det upptäcktes på plats, alltså inget säljaren ansåg nödvändigt att upplysa om. Även i denna tråd (kmarcus var den som ägde bilen då jag tittade på den) "glömmer" han att ta med just den krockskadade fronten.¨

"Jag förklarade visst för honom att det fanns rost yttrebakre skärmkanter
på båda sidor samt att framskärmarna var angripna av rost och fick bytas
samt att den var rostig i fronten"

Det verkar som det myntet inte trillar ner. Bilen var inte krockad i fronten. Förmodligen bara en "rostsynvilla" :)
Carnal:
"Jag och polaren var och köpte en till 2002:a idag. 7000:- för en ordentligt renoverad bil."

Vill du kanske sälja.....?

/Niclas
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Nej tyvärr, det skall doneras allt utom kaross till den från en annan bil. Den bilen är i behov av skärmar, huv och sånt där så det blev liksom billigare att köpa hela bilen ifrån Södertälje.

Plus att jag skall ta den motorn... Det blir inte mycket kvar då förutom en våldtagen kaross med dåliga framskärmar och huv :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.