AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
4.591

VARNING FÖR SKROTBIL 1602

Sida 1 av 2
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Jag har precis kommit hem från en 70 mil lång resa med bilsläp, dock tomhänt... Denna bil:

Länk

Annons finnes även på Autopower. Den är inte rikitgt så fräsch som ägarern uppger. Den är krockad i fronten. Det är genomrost på skärmar fram och stora hål bak. Lacken är inte så fräsch som på bilden. Startade den inte ens. Blev grymt besviken. För att ha råd med denna sålde jag min 10 ggr fräschare 1602:a *suck* Jag vet att jag är guldtorsk och stendum så det behöver ni inte skriva. Killen verkade seriös och jag frågade om allt typ hundra gånger. Han "glömde" nog att säga att den var krockad fram, att framskärmarna måste bytas, att den inte var ett hål i sätet utan FEM och i övrigt jävligt dassigt.

Den är knappt värd 5,000. Åk inte dit om ni är sugna, ring mig först.

Nu skall jag grina vidare...
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
trisst! Vad sa killen när du bad han FARA? För det gjorde du väl? ;)

DANNE
Min bil: Länk
Vad skönt att jag inte ens bemödat mig att höra av mig till annonsören :( Men desto tråkigare att du råkade ut för en lång resan i onödan :(

Tack iaf för denna tråd! Hoppas att du fick åka vettig bil i dina 70 mil iaf!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
parolof
jämra skitgubbar det finns, tack för att du delade med dej, har varit lite sugen att åka och titta på den själv
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Det står ju att det är 2st för 9500:- hur såg den andra ut då?

Mvh/Micke

tråkigt att det blev så! jag känner marcus och har förvisso inte sett bilarna i verkligheten, men när han har beskrivit dom för mig så har jag fått uppfattningen att iaf den ena inte varit i toppskick direkt, vilken av dom det var minns jag inte..dock skall man ju tänka på att 2 st 02or för 10tusen är ju inga utställningsbilar, rost, diverse skador och liknande ingår ju i priset! vill bara säga att vill man ha en fin 02a får man vara beredd att lägga en 10-15 tusen cirkus...

MVH
Johan K
BM
42
BMW 02
2002 -71
2002 -72
1602 -72
Ja, vad ska man säja.......
Otroligt att det fortfarande finns "hästhandlare" kvar.
Men försök att se det positiva i det hela
han får förmodligen ha den kvar ett tag till.
antalet intressenter kommer förmodligen att minska
och DU slapp ju äga den.

/ Anders

En del åker i bilar
vi andra åker 02
bustorp
Jag tycker att 9 500 för båda låter inte så dåligt. Dom växer ju inte på träd precis...
Men, det beror ju på vilka krav man har förstås.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Visst är det tråkigt när säljaren skönmålar nåt, men handen på hjärtat inte trodde du väl att bilen skulle vara en pärla:)
Tycker vi i svedala ska känna glädje när man kan hitta en 02a för en struntsumma ÄN så länge.Jag tror om några är får vi vara redo o slanta betydligt högre summor även för renoveringsobjekt.

Mvh/Micke

Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Jag trodde inte det skulle vara en pärla. Men bilen var ju krockad i fronten!!! Det var FEM hål i sätet, inte ett som han uppgav. "Det är lite rost på skärmarna bak"... Ja det var ett stort j-a hål.

Killen började annonsera på 15 KSEK. Alltså kunde det ju vara en fräsch bil. Någon måste ju kuknna göra en bra affär också ;)

Vidare var jag den första som tittat på den. Alltså rätt svalt intresse.

Det fina i kråksången är ju att jag sålt mitt mycket finare ren.obj. ;(
tråkigt alltså!!!
har ckeckat in denna då?
Länk

JUST DO IT
woohooo. Precis en sån hade jag som första bil. Fast jag hade snyggare fälgar:) +två Marchallljus. Pastellblau, synd att den färgen inte fick leva vidare på BMW:s karta. Jag köpte min 79, då hade den gått 3000 mil. Och nu finns den inte i livet längre *snyft* Förlåt för denna lite OT kapning av tråden, men nostalgi, ja ni vet.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Originalitet i all ära, men jag har precis skaffat mig en bmw 1602 som jag ska fixa upp, allt är original förutom rutorna och sätena, dessa kommer från en 2002 Deluxe, tycker ni det förstör originaliteten mkt? Jag tror jag ska låta dessa sitta i, tycker personligen inte att det förstör mer än att det inte är original.
Pr
35
Propell
518i -90 E-34
sätt för fan inte marshall lampor på bmw...gör det på volvo istället
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Tyvärr så är dessa marshall lampor ganska tidstypiska på just 02or
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
jag har fyra stycken marchal lampor från "rally" 1602:a, den jag sålt *snyft* i perfekt skick.

Vet inte om jag skall sälja dem. Har ju liksom ingen bil att sätta dem på.
parolof
Ja Marchall var det som gällde när det begav sig, men även Hella. Här är en antik bild på min första BMW, komplett med varselljus:-))

Länk
Jag tycker att få bilar har passat så bra med två Marshallljus (inte fyra) som 02-serien. Ska sitta så långt ut som går utan att skymma hel/halvljus. En Volvo (från samma tid) är ju ful såväl med som utan extraljus:-) En annan sak som jag minns från 1502:an är den otroligt dåliga ventilationen. Från September till April så hann man knappt sätta sig i bilen förrän samtliga rutor hade immat igen:)) Fanns heller ingen ventilationsruta på 1502.
Mi
289
MickeM
2002-73
Låter ju kanon! Själv är jag inte mycket för touringen....jag är helt såld på sedan modellen.

har du några bilder på fyndet eller?? ;)

Ska göra en motorrenovering framöver, men den spinner fortfarande som en katt så jag väntar med det! I vår blir det fullständig underredsbehandling.

Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Xtracrispy:

Vill bara rätta dig på en punkt, modellen hette inte "Deluxe" utan Luxus.

Vad det gäller modifieringen av din bil med en Luxus-inredning så får det väl passera som en helt okej ändring så länge du inte eftersträvar strikt originalskick..
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Mr.Nullzwei: tack för att du rättade mig, jag vet att de hette luxus, måste ha skrivit deluxe i farten :)

Meningen var att bilen skulle bli en bruksbil, men bmw fantast som man är samt att bilen invändigt och maskiniellt är i kanonskick, så ska jag renovera upp det mesta. Men luxus inredningen passar som handen i handsken och är troligtvis även lite bättre än original?!

Man får se vad man hittar på

//Mvh Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.