AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.394

Tömma Bil På Soppa

Tjenare..

En polare till mig hade en j*vla otur med sin bil han hade just bytt drivknutar hjullager m.m så hinnar han köra ca 5 mil med bilen så skär den

han ska nu skrota bilen

bilen var såklart också just fulltankad så vi hade tänkt försöka få ur det flytande guldet på lättaste sätt

vad tror ni?

är det lättaste att hissa upp den och slita ur slangen till tanken och låta bensinen åka ner i en dunk

jag har även sett att det finns handpumpar man kan punpa ur soppan med men en sån där liten pryl så måste det väl ta evigheter att pumpa ur 60 liter soppa, eller finns det kanske någon eldriven variant?

eller har ni kanske något annat förslag på hur vi ska göra?

Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Inget illa ment men... med dagens bensinpriser så är det nog inte så smart att lära ut hur man snabbast tömmer en bil på bensin. Det blir nästan som "har låst ute mig från bilen! Hur bryter jag mig in på bästa sätt i en e39?"
bustorp
Slå på tändningen o låt bränslepumpen göra jobbet.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Eftersom vi snackar en skrotbil kan man ju alltid klippa av soppaslangen uppe vid fuelrailen och leda ner den i dunk. Sedan byglar man bara i bränslepumpsreläets sockel så pumpas soppan ut. Så gjorde jag på brorsans voltade peugeot innan den skrotades.

//Magnus

94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Vi var tydligen flera med liknande idé.

bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
loctite..lugn polisen! dom tipsen jag har fått ska jag bara använda till min bil..vi ansvarar för våra egna handlingar,sen vad du har i tankar ditt problem
busrop/944 driver

hur ska jag bygla om så pumpen pumpar hela tiden någon direkt ström från pumpen till batteriet?(har ingen aning själv)

Loctite det är just därför bensinpriset är så högt som vi vill ha ut soppan det är ju lite surt att ge bort 60 liter soppa till bilskroten bara för att man inte får ut den
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Funkar det inte med hederlig slangning?

Smakar mindre bra dock...

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
jo jag har funderat på en sån variant såg att dom hade en slang med en liten pump på ok/q8 men jag gissar att det tar ett tag att slanga ur 60 liter med en sån
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det räcker med att suga tills bensinen kommer sen rinner det automatiskt.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Mmmmm, va gott med bensin i munnen :)!! Är det inget i vägen i röret så funkar det bra, men som sagt, det smakar inte så gott....

MvH Thomas
.... och ett tips är att EJ röka samtidigt som du slangar!
*bang!!!!*

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Finns märkningarna 30 och 87 på reläet eller i sockeln så bygla mellan dessa, kanske måste slå på tändningen också.

//Magnus

Sy
108
Synthetic
523iM -86
lyft upp baksätet, och kolla om du hittar en svart plåtbit som sitter fast med 4 skruvar typ =)

under den så kommer du åt pumpen, och även tanken.
kör ner en så grov slang du får tag i och är lämplig att slanga med och sätt igång :D

annars så brukar det finnas en urtappnings-skruv/bult/plugg på tankar, så man enkelt ska kunna tömma tanken vid behov.
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Ok då, buffy11! Grannen har låst sig ute från sin e39:a. Hur kan jag hjälpa honom att bryta sig in med minsta möjliga åverkan på bilen utan att utlösa larmet?
"dom tipsen jag har fått ska jag bara använda till grannens bil..vi ansvarar för våra egna handlingar,sen vad jag har i tankar mitt problem"
Loctite
lilla vännen nu får du väl ta och ge dig..

ni andra

tack för tipsen jag ska fara förbi i början av nästa vecka och tömma bilen på soppa
hah! Loctites inlägg passar perfekt ihop med hans bild=)
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
för fasen, bara slanga bilen,
ett tips genomskinlig slang..

allt snack om"blabla olagligt bla bla bla"
går in på bland det töntigaste jag hört denna helg
fåntrattar!

'godnatt

ha de/benke-med e21 abstinens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.