|
|
|
|---|---|
|
bytte koppling på min 535-e34. efter det var gjort så funkar den inte alls... pedalen nästan sugs till botten utan minsta motstånd. fullt med olja i behållaren. har testat att lufta slavcylindern men det enda som händer där är att det sakta droppar lite olja när man har pedalen i botten. vad göra? | |
|
Du bör lufta uppe vid cylindern först, öppna röranslutningen till slavcylindernoch tryck ned pedalen, stäng och släpp upp.gör så till det bara kommer bromsvätska. koppla på en slang på luftningsnippeln på slavcyldern och öppna nippeln när pedalen är nere, stäng och gör om proceduren.När man fått igång kopplingen lite kan man ha slangen i en burk med bromsvätska och lämna nippeln lite öppen och sedan pumpa tills det inte kommer någon luft. FAF |
|
|
2 liter bromsvätska å lite mindre tålamod senare... har nu luftat å luftat i flera timmar men börjar tappa tron på att det går! har trycksatt oljebehållaren å dragit en slang från luftnippeln ner i en burk olja. när man öppnar nippeln kommer det olja, sen lite luft å sen olja igen. stänger nippeln å testar resultatet. tryck finns det i pedalen, lufttryck! har gjort om denna procedur säkert 20 ggr med exakt samma resultat. man kan även se att det bubblar i oljebehållaren ibland... har inte hittat några synliga läckor men har fått för mig att det är nån liten, liten läcka nånstans som släpper in luft men inte släpper ut olja!? går det? |
|
|
Vet nu inte om din bil har samma konstruktion som min M535.a,men antagligen.. När jag hade,som jag trodde,luftningsproblem,å var det helt enkelt så att returfjädern vid pedalstället hade "hoppat ur" sin vagga.Kolla det också. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.