|
|
|
|---|---|
|
Några 330 ägare som kan tipsa om fösäkringsbolag? Tack på förhand! Jens | |
|
Jag får rekommendera Bmw orginalförsäkring, iregel bra priser med bra krav. Bäst pris är dock högst individellt. prova online prisförfrågnings systemen på resp bolags site. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag får betala 11200:- på BMW orginalförsäkring, de tycker jag är väldigt dyrt med tanke på att andra bilar med motorstarkare motorer kan vara mycket billigare, t.e.x flåklypas S60 T5 som han betalar 8000:- med samma förutsättningar, med det har väl att göra med att så många ungdomar har BMW, man ser inte så många ungdomar i en S60 precis, o med de menar jag att ungdomarna har en klart högre skrotvarning än vad en medelålders farbror har, o ändå blir man frånkörd...:-/ Wendtan: Hörde att du var intresserad av en svensson container?! |
|
| Jag betalar 8000:- per årpå länsförsäkringar, men som vanligt beror det väldigt mycket på ålder, bostadsort, antal skadefria år, osv. Svårt att jämföra försäkringskostnader för olika personer. | |
|
Hutz: Jag misstänker att Flåklypa använder volvia, de är oslagbart billigast på alla volvomodeller. Det är lite av deras filosofi tydligen. Om jag köper förslagsvis en v50 t5 så halverar jag nästan mina försäkringskostnader. Det tycker jag är högst märkligt. Saab är även dom klart billigare än Bmw, men inte alls så billiga som volvo. Ryktet kan ha viss grund ja :) Åter till ämnet, Ring runt och fråga, jag lovar att de skiljer ganska mycket mellan bolagen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Jo de stämmer, han har volvia! Jag och flåklypa har precis varit till Sthlm (Tullinge) på stockholmcup, mycket håriga bilar, men de jag är mest imponerad av är att tex framhjulsdrivna civic utan överladdning kör låga 13 tider, helt otroligt, samt flera autotech volvos typ 850 med framhjulsdrivet överladdat kör riktigt låga 11:or och slutfarter på runt 225, o ser helt orginal ut, dom rent ut sagt förnedrar de flesta supersportbilar, själv skulle jag bli GANSKA förvånad om jag tex hade Carrera GT och blev frånkörd på motorvägen av en sådan, nu pratar vi ju förstås rakt fram, men ändå... |
|
|
Jag har Trygg-Hansa Relativt nöjd med dom Kan ju avråda från Salus Ansvar direkt... Sverker Varning på dom. |
|
|
Jag hade BMW originalförsäkring på min 330 och det fungerade bra med rimlig premie. /Hade vagnskadegaranti större delen av tiden. Annars är LF också prisvärda i vissa fall. Enklast är att göra en rundringning till de olika bolagen och fråga och förhandla priser. Volvia är fantastiskt om man har Jaguar. Min XJR skulle hos konkurrenterna kosta allt mellan 15 och 35 000 per år, men hos Volvia är den helförsäkrad för cirka 10 000 om året. Don't dream it, drive it |
|
svintoleffe |
Jag skulle aldrig i mitt liv försäkra en bil på LF, det är det sämnsta stället som finns, där blir man baar beskylld, för saker som man inte ens har gjort, samt att bevisen pekar åt den andra hållet. Länk Bimmern MVH Leffe |
| Det har aldrig jag upplevt och då har jag ändå haft både bil och hemförsäkring på LF i många år. | |
| George.K: Varför skulle du avråda från salus ansvar? De har bra priser och var väldigt tillmötesgående när någon hade bucklat till en dörr för mig, och med deras bil-extra så är det ingen självrisk vid skadegörelse. Fick till och med ett utbetalningskort på 700 eftersom jag inte utnyttjade hyrbilen :) | |
|
Att ringa runt till "alla" bolag när man tecknar försäkring är nästan en skyldighet, det skiljer enormt. Ju fler som ringer runt, desto lägre priser i framtiden eftersom man ökar försäkringsblagens konkurrenssituation....om dom inte nischar in sig förstås :-/ Jag betalar som sagt 8500:- på T5:an och bor mitt i stan, iofs en liten ort (Gävle). På min BMW 328 betalade jag 10500 och på 9-5 Aeron 6500:-. Dock kan man inte jämföra premier rakt av mellan personer eftersom det skiljer på en massa punkter, det är inte heller säkert att ni andra skulle få lägst premie på Aeron av de tre nämnda. Flåklypa |
|
|
wendtan: Inte konstigt att du halverar försäkringskostnaden om du köper en v50 t5, den har ju vsg och detta saknar väl din 330.......?? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Jag hade min 330 -01 försäkrad i sockenbolaget mellanbygdens försäkring Jag betalade 5800kr/år med en högre självrisk på 6000kr Men har du en import så måste du ska ha villan försäkrad där med. Dom Är bra att göra med och billiga försäkringar |
|
|
MR328. Anledningen till det hela är ganska enkel. Dom gjorde bort sig nåt så fruktansvärt, och jag vart så förbannad, så dom får fan skylla sig själva. När min nybilsgaranti gick ut så ringde jag veckan innan och sa att när min nybilgaranti går ut, så växla över till HELFÖRSÄKRING, istället för HALV, då jag betonade att det va väldigt viktigt. Ja visst svarade dom i luren. Får räkningen 3 månader senare, och ser att det är för billigt. Nåt måste vara fel tänker jag. RInger upp och frågar vilken försäkring jag har, då svarar hon...Halv... "Va i helvete...va min första kommentar. Efter många om och men, snack med chefen, hot om Sverker Olofsson (funkade ju förträffligt hehe) Summa Sumarum, säg att jag hade krockat med bilen under dessa 3 månader, och jag i tron om att jag haft helförsäkring, hade märkt att det bara hade varit halv försäkring...hur tror du det hade slutat..?? Vart så förbannad så jag skakade nästan...men nu har jag Trygg-Hansa och är supernöjd. |
|
|
Rolex: Jag skriver vid helförsäkring och menar just det. Vagnskada är ju 50% av en helförsäkring och således behövs bara en halvförsäkring vid en bil som är yngre än 3 år. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Jag har ok/folksam. Blev billigast för mig. | |
|
Försäkringsronden vinner Volvo 11 gånger av 10 ;) Det är bara att acceptera... Har kollat en hel den olika BMW-modeller (540, 530i, 530d, 320i, 320d, 330d, Alpina B10) senaste månaderna och för mig har nästan uteslutande Originalförsäkringar varit billigast. För något år sedan så fick jag ofta lägre offerter från IF men det verkar som dom har höjt rätt så kraftigt då dom på flera bilar jag kollat nyligen faktiskt hört till dom allra dyraste. Men som sagt ovan och i tidigare trådar så är det så många parametrar som spelar in så var andra har fått den billigaste försäkringen är irrelevant för dig och det enda som gäller är att själv ringa runt samt även kolla om det kan vara en fördel att flytta övriga försäkring till samma bolag. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.