|
|
|
|---|---|
|
Hittade för ett par veckor sedan en M5 -00 till salu i min bilhandlare där jag handlat många bilar. Jag har dragit mig för att åka och titta på den, men idag gjorde jag det. Hur fin är den inte?! En avusblå -00, 2700mil!!! en ägare. Man skulle kunna tro den är sprillansny! Det ända negativa är priset. 65.000euro.:( Har gett ett bud på den, få se vad som händer. Men är man dum nu eller? Länk | |
|
När man väljer en m-bil så tänker man oftast inte med hjärnan först. Det är hjärtat och känslan som får styra, samt pojken i en då :) Att du är dum som vill förvärva en underbar m-bil med så låga mil kan jag Absolut inte hålla med om. Avusblå är dessutom en helt underbar färg. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| 65 000 euro...låter inte det lite mycket?? | |
hampe m3 |
bayerischemotor bor väl i Finland om ja inte miss minner mig, o där kostar bilarna bra mkt mer gentimot den svenska marknaden. Rätta mig gjärna om ja har fel. |
|
Ja, Finland har väl högre priser på bilarna. Man tjänar kanske inte så mycket på att ta in en från Tyskland? Fräschare objekt möjligtvis. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Visst skulle bli litet billigare att ta från Tyskland, men fräschare tror jag det är svårt att hitta. Man skulle kunna tro att plasten togs bort från bilen igår. Helt sjukt alltså! Lite negativt dock att bilen är utrustad med nåt sport avgas, låter rätt mycket, men fränt ljud:) Sedan har tidigare ägaren limmat BMW's "V8" märke på var dera sida ungefär var "M-gälarna" ligger på M3 och nya M5. Och rödmålade ok!? Vad fan? Men butiken får se till att måla om dessa innan köpet, om det nu blir... 65K är väldigt mycket pengar, och gör jag denna investering så måste jag hålla bilen i minst 5år tycker jag. Men man får ta i beaktande att bilen kostade -00 ny i finland ca 125k euro. Så att få en nästintill nyskick bil för halva priset är ju inte så dumt. Men dyrt blir det. Får väl leva på nudlar:) Länk till bilen: Länk Länk till bilen: Länk |
|
|
Stämmer stämmer, tänkte inte på att du bodde i Finland. Fan man kanske skulle sälja sin 330 där...hehehe |
|
|
Wendtan gissar på 83mm eisenmann/Kelleners sportauspuff. Något mer välljudande till den maskinen finns inte :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
@George.K; om nu den gamla regeln gäller fortfarande, måste du bo i Finland i två års tid först innan du får sälja bilen... Men du går ju inte back på den iaf! |
|
|
jag sålde min bil till finland! jag har varit i finland 2 gånger i mitt liv. Tror inte på den regeln. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Att priserna på bilar är betydligt högre i alla våra nordiska grannländer beror ju på att staten i dessa länder lägger en hög skatt/avgift på bilarna. En person från Finland kan självklart importera en bil från Tyskland eller Sverige och köper då bilen för ett för oss normalt pris. När sedan bilen ska importeras in i Finland så måste personen betala en skatt/avgift. Maxey: Gissar att du har sålt din bil i Sverige och att den sedan gått på export till Finland. Ganska stor skillnad. Den som köpte den har sedan fått betala en massa för att få den körklar i Finland. ___ //Ulf |
|
|
Programmer har rätt i vad han skriver. På avgassystemet stod nåt i stil med "CSC"... Nån som vet nåt? Länk |
|
|
Maxey: hur gjorde du när du sålde bilen till Finland? Privat eller via handlare? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Programmer du har rätt så gick det till. men det fanns något man kunde göra för att fåner den i pris fast ändå inte. Inte så glasklart där men det ska jag kolla upp. mbolo Bilen såleds via bilhandlare men tor tom att jag sålde den själv i sista stund till kunden. Som sagt få återkomme senare om detta. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
bayerischemotor: Flytta till Sthlm, köp en M5:a i Sverige och börja pendla med färgan till Finland! Du får snart en M5:a av nyaste modellen för 65k euro! Klockrent! ;-) - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Ska du ha bilen länge kan man ju tänka sig att betala lite mer för en bil som gått så lite. Ska man ha den kortare tid tror jag man förlorar mycket på att köpa en med så få mil för så mycket. Titta då på en med fler mil till ett betydligt billigare pris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.