|
|
|
|---|---|
|
Nu när bilen går lite fortare efter kompressormonteringen bör man väl kunna få stopp på bilen också! Vet inte riktigt vad man bör satsa på för grejer.. Passar M3 E36 ok direkt på min 328 om jag går upp i skivdiameter eller är infästningen annorlunda? Vad finns det för andra alternativ och vad kostar det? Någon med tips?? Mvh Andreas | |
|
finns en hel uppsjö med olika tillverkare! men räkna med 20-25000 för ett t.ex AP eller Brembo kit till fram! m3 bromsarna borde passa rakt på! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
| Jag har köpt på mig en uppsättning M3-bromsar till min 325 och såvitt jag kan se så ska allt passa rakt på. | |
| Om man ska montera M3 bromsar till en 325 e36 så får man antingen tillverka en distans mellan skivan och naven eller köpa M3 spindeln | |
| Delade meningar om hur m3 bromsar passar alltså=) Jag tänkte bara handla oken fram och andra skivor och belägg än m3 original. Ap eller brembo och övriga märken i den prisklassen är ej aktuellt. min bror köpte Red Dot skiva belägg i originalstorlek till sin Alfa 156 och det blev kanon. finns ju EBC Greenstuff tex men är det nåt att ha jämfört med original? Jag upplever att originalbromsarna är skit trots att dem inte är speciellt slita... | |
|
3.0 bromsar passar rakt på, 3.2 kräver distans eller spindeln fram. Handbromsen blir det dock problem med då backarna från M3 inte rymms i 325 bärarmarna bak. _______ //Niklas |
|
| Får nöja mig med att inhandla ett par framok från m3 3,0 till en början. får se vad det finns för andra skivor och ok till dem. Bak nöjer jag mig nog endast med ett uppgraderingskit i orginalstorlek. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.