AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.795

Krånglande fönsterhiss på e36.

Min elhiss på förarsidan har varit trasig ganska länge, hör bara ett klick i dörren. Den fungerade dock ett par dar förra veckan (konstigt) men nu är den kass igen. Skulle vara tacksam för tips.
Emma-Maria:
Prova byta "förarknappen" med "passagerarknappen". Min klickade men inget hände: knappen var trasig. Kostar 250-300 kr.
Annars finns det en hel del att finna med hjälp av sökfunktionen.

Mvh
Stephan
Ananrs kan du hitta en knapp på skroten för 20-50 spänn med. Bara tips ..

Mvh // Micke
Emil-Rokkar
Hur byter man knapp bryter man upp den med skruvmejsel eller??
Tror inte det kan vara knappen eftersom rutan inte åker ner och upp när man öppnar och stänger dörren.
Emil-Rokkar:
Tag en mattkniv eller liknande och pilla upp knappsatsen. Drag inte upp själva knappen, utan den rektangulära "ramen" knappen sitter fast i om du förstår.

Mvh
Stephan
Jag hade problem med mina fönsterhissar när jag köpte min bil med fast det var bara när man öppnade och stängde dörrarna. Problemet flyttade sig mellan dörrarna ovh ibland funkade ingen. När jag tvättade bilen eller när det regnade ute så brukade dom lägga av. HAde isär dörren, smörjde och gjorde rent men inget hjälpte. Sen bytte jag ratt och iom att det är en airbag-ratt så drog jag ju ur batteriet. Efter det så har mina fönsterhissar funkat. Vet inte om detta är ditt fel men det var bara en tanke. Tänk på att radion låser sig om du drar ur batteriet så kolla om du har koden till den först.

Mvh // Micke
Emil-Rokkar
Tack för tipset NahpetS.
Har ett jätte problem med minna hissar då min strular med att åka upp och ner, ibland funkar det ibland inte. Däremot passagerar sidan funkar klockrent FÖRUTOM att den inte vill glida ner när man ska öppna dörren.
har plockat ner dörrsidor och smörjt och sjussterat på staget men det var sig likt innan jag började pilla. ska prova att byta knapparna och dra ut batteriet för skojskull nu i morgon.
Fungerar inte detta så ska jag köra in bilen till bmw efter den 25,e och kolla upp det ordentligt så kan jag återkomma..
ed
776
edge
520dT M -15
Kolla säkring nr 14 under huven, tror de e den som sköter rutan när man öppnar o stänger.

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My precious Länk
Har nåt liknande problem.

Passagerarsidans fönsterhiss funkar, men när man hissat ner och sen upp i topp så går säkringen, varje gång. Händer inte på förarsidan.

Någon som har ett tips?

/mr B
Låter som rutan går lite för högt, testa att köra upp rutan tills det tar emot och sen dra ur batteriet så kanske man nollar fönsterhissmotorerna. Vet även att man ska kunna göra det på nått annat sätt genom att trycka på en knapp på motorn eller om det var på undersidan av dörren eller så... finns säkert mer info om detta om du söker på forumet vet att jag sett det nånstans iaf ..

Mvh // Micke
Tack LAW

Det låter som det kan vara en trolig felkälla. Jag ska kolla det under kvällen.

/mr B
som sagt bara.. inte säkert det är det felet men kolla bara så du har koden till din radio innan du drar ur batteriet ..

Mvh // Micke
Tagit lös dörrsidan och fettat in länkaget. Provat att byta knapp mellan rutorna. Kopplat lös batteriet en stund. Kollat säkring 14. rengjort kontakterna till elhissmotorn. Tyvärr klickar det fortfarande från motorn och inget annat händer, så nu blir det att bita i det sura äpplet och lämna in på verkstad(dyrt).
Lämnar du in den på bmw så säger de garanterat att du måste byta motorn. Även om det är fel på den eller inte .. har hört det från många. Hoppas det löser sig på ett bra sätt för dig ..

Mvh // Micke
Testa att köpa en begagnad från skroten i första hand. Skulle gissa på ett par hundralappar.

Grangärde bilprovning har mycket BMW och har bra service. Dom skickar grejerna till ett överkompligt pris. Skulle gissa på 3-400 kronor allt som allt.

Vet dock inte hur svårt det är att byta hissen själv.

/mr B
ser bökigt ut att byta motorn själv.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
På min mors 318i -95 så sitter det ett gäng reläer till elhissarna bakom panelen ovanför pedalerna, trolig felkälla?
Tilläggas bör att elhissarna är eftermonterade i hennes bil.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.