|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Rob: Fel! Kontrakt och plats där köpet görs upp är hos förmedlaren (om han inte har kontoret på fickan). På kontraktet finns förmedlarens logga. Bilen skrivs också över på förmedlaren innan den skrivs över på köparen. Det är förmedlarens slutliga ansvar om bilen inte motsvarar det skick som testprotokoll eller dyl. visar. Förmedlaren kan sen kräva tidigare ägare på ersättning. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Men om bilen aldrig varit reggad på förmedlaren så har han väl "inget" ansvar? Så brukar det vara med förmedlingsköp, iaf de som jag vart intresserad av. Mvh |
|
|
Tur man läser inläggen innan man ska köpa bil. Dom har en 540 som jag var instresserad av, men det finns ju andra bilar ochså. Lycka till med dom |
|
väsbybilcenter |
Till manjo!! Service boken har kommit bort nånstans,kunde ej hitta den. Men när du köpte bilen så tittade du på den och anledningen till varför den stannade hos oss var för att vi ville hjälpa dig fylla i sista stämpeln. Men gå till BMW där du bo och be dem skriva ut en lista på alla gånger den vart servad i Tyskland. Sen kan man beställa en ny bok och be Bmw stämpla den. Det tar lite tid men jag tror inte det finns annat sätt. Ring till oss så ska vi kunna lösa det tillsammans.Fråga efter Peter. Mvh Peter Andersson/Väsbybilcenter |
|
Jag köpte en 330D Kombi 2003 av väsbybilcenter,det stod stt den hade åkt 7000 mil.Efter att läste här så lät jag kontrollera milen på bmw.Dem kollade med deras data och så med Tyskland och milen verkade stämma. En månad efter köpet stod det att det var dags för service,jag kontaktade dem och dem stod för den. Jag är nöjd med bilen och köpet änn så länge. Lycka till med era |
|
| Intressant att Ello och ägaren av väsbybilcenter, inte använder mellanrum efter punkt, i sina meningar...samma person?? | |
| haha det är sant Fartglad, patetiskt att Ello och U-Väsby bilcenter är samma person... men vad kan man vänta sig av en bilskojare!? | |
|
wigge & Fartglad så är det inte i det här fallet =). Så bra nu ? Maila mig så kan du få mitt nr så kan du ringa om du vill.Det gör inte mig något att ni tror det men så är det tyvät inte =). Ha det bra Ello |
|
| Vad skulle det bevisa om jag ringde dig??? Ingenting Ello. Skumt att Ellos inlägg kommer direkt efter Väsbybilcenter och som fartglad sa. inga mellanslag efter komma och punkt. Du tycker inte själv Ello att det ser rusktigt misstänktsamt ut????? Jag tror ändå att det är samma person :) | |
|
Ingen rök utan eld som de sägs......för min del så skulle jag ju ALDRIG köpa en import bil.......har inte råd så köper jag inte. Bättre att åka svensksåld och slippa massa trams. BMW for the man inside you! |
|
Danne L |
också lite kul att båda är hyfsat nyregistrerade samt har lite övriga inlägg |
|
Benn: Det är inte alltid en fråga om pengar. Man KAN FAKTISKT köpa importbil även om man har mycket kulor..... Det gäller bara att köpa "rätt" bil.... Helst hämta den själv. /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Benn: Det är trams med svensksålda bilar också. Personligen väljer jag alla gånger en importbil före en svensksåld, då de för samma pengar ofta är i mycket bättre skick och/eller har mer utrustning. Hämtar dock helst själv bilen. Det jag däremot aldrig skulle köpa är en nyimporterad bil med fantasipris och låga mil. |
|
|
Hej, jag har som sagt köpt en bil från Väsby bilcenter, med allt som det inneburit, med utlovad hjälp och servicebok. Väsby är väldigt ointresserad och framförallt så vill de bara att det "rinner ut i sanden" är intresserad av att få hjälp med att ta fram en servicebok på min BMW, vet någon om det går med en importerad bil från tyskland? |
|
|
Hej, var inne och skrev på detta forum för 45 dagar sedan, samma dag ringer de från Väsby Bilcenter och säger att de har fått fram uppgifter som jag kan andvända till min servicebok. Som sagt mycket snack lite hockey...idag nästan ett år sedan har de inte kunnat uppvisa någon servicebok eller någonting som kan ersätta den.... Frågan är om det är någon som vet hur man kan driva detta mot dem.... Skall sälja bilen nu och med de problem de innebär när man inte har en servicebok. |
|
|
Det är nog inte speciellt lätt att processa om en servicebok (om allt annat är korrekt vill säga). Förutom de 150 kr den kostar i inköp är det nog svårt att sätta värdet på avsaknaden av serviceboken. Det är inget kul när sådant här händer, det underlättar inte tillvaron. // Erik |
|
|
VäsbyBilcenter! Va är ni/ du för jävla amatör importerare/ bilhandlare? Antingen är ni helt kokta i skit eller så är ni enbart ute efter att luras. Ska man sälja/ köpa eller byta in en bil så kollar man väl för helvete upp bilskrället!!! har själv importerat ett 10 tal bilar från tyskland, har mest köpt av privatpersoner där nere. Mina erfarenheter av tyskar är att dom är väldigt seriösa. Med undantag för "vissa bilhandlare" där nere som säljer bilar i husvagnar. Det är sånnahär jävla mupp firmor här i sverige som ska tjäna så mycket som möjligt på sina bilar som fuskar och förstör importbilarnas rykte. |
|
|
Benn, tror du att alla s-sålda bilar e reko har du mycket att lära grabben. om bilen är reko eller ej beror inte på var bilen såldes som ny. sverige tyskland spelar i ärlighetens namn ingen roll. Allt handlar om ägarna/ säljarna. Så tror du att du är safe bara för att du kör svensksålt måste jag be dig att läsa på en smula. |
|
|
Hur kan man "tappa bort" en kunds service bok och bara rycka på axlarna? Känns som om man inte riktigt tar kunden på allvar då... See Ya! Alex |
|
|
BmwNike: Jag tror vad Benn menade är att det är mycket lättare/snabbare att kolla upp en svensksåld bil än importerad. Min gamla pärla: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.