|
|
|
|---|---|
|
På en bil med orginal Schwarz II lack, är den klarlackad från BMW-fabrik eller är det bara svart lack? Brukar bilar utan metalliclack klarlackas om det inte är en showcar? | |
|
Vilken årsmodell? Min dunkelblau har klarlack. Vad jag vet så fick alla solidlacker detta med start i slutet på 90-talet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Bilen det gäller är min e39 -98. Är mest nyfiken eftersom jag fick en omlackad motorhuv i vintras och nu när jag polerat motorhuven blev polertrissorna helt svarta. Har aldrig fått svarta trissor när jag maskinpolerat bilen innan. Det var ett försäkringsjobb och frågan är om bilen visar sig vara klarlackad men de inte gjort det på motorhuven när den lackades om, ska man då åka till billackeraren och kräva att jobbet görs om? Tycker också att motorhuven haft en tendens att "tappa färg" under sommaren. Tappa färg på så sätt att den inte är helt svart utan ha blivit lit svartmjölkig. |
|
|
Stout: har det suttit klarlack innan men lackfirman inte klarlackat så är det självklart att du ska kräva att dom gör om jobbet, då deras uppgift är att återställa skicket som det var... vad dom säger då det nästan var ett år sen dom gjorde det vet jag dock ej.,... // Daniel |
|
|
Hmm, har egentligen ingen aning men kan bara bidra med mina egna erfarenheter... Jag har Schwarz II på min B8 från 1995 (E36), på den finns det ett lager klarlack utanpå, borde väl vara så på din bil då också, som är 3 år nyare? /Marcus |
|
| Har Schwarz II på min och där är klarlack.. | |
| Min Cab har klarlack på sig tycker jag allt. Den glänser iallafall" | |
|
Det ska normalt sett vara klarlack på alla solida färger fr.om 1995-1996 tror jag. Blir trissan svart när du polerar är det naturligtvis inte klarlack på försäkringsjobbet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.