|
|
|
|---|---|
danban |
Hej Ny på forumet! Har läst och fått hjälp av er tidigare. Nu har jag fått ett problem som jag behöver hjälp med, min kära E36:a stannar på tomgång utan synnerlig anledning, hände senast idag vid ett trafikljus, väldigt pinsamt då jag stod först. Bilen går för övrigt bra problemen uppstår bara vid tomgångskörning. |
danban |
glömde säga. Stiften är bytta för 40 mil sedan och samtidigt bytte jag oljan men min lilla bilmek-kunskap säger mig att detta inte är problemet tacksam för svar |
| Har oxå det problemet men väldigt sällan, var längesen nu. Har hört att det kan vara nån givare som krånglar ibland. Ska låta dom kolla upp det vid nästa service. | |
|
Kolla om du har torrsprickor i gummebälgen till insuget, det hade jag på min 325 och det gjorde så att jag fick väldigt orolig tomgång. Bytte den så försvann problemet. .......................... Pärlan: Länk |
|
danban |
Har kollat bälgen men kunnde inte hitta några sprickor. Ska kolla tätheten med startgas så får vi se. Vad kan det vara för givare och var sitter den? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.