AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.906

Någon backade in en kundvagn i mi bil!

andlar
Ja då har det hänt, det man bara har läst här om innan.

Jag och min sambo tog den vanliga shoppingturen till Willys nu idag på eftermiddagen parkerade på deras kundparkering och tänkte hmm här var det trångt :(, men va fanken vi skall bara in en kort sväng...

20 minuter senare komer vi tillbaks till bilen och vad ser jag jo en stor buckla ovanför tanklocket samt avskavd färg c:a 20 cm, åker hem jävligt irreterad och ringer min syster som jobbat en hel del i butik, hennes komentar:"O klassikern kundvagn som rullat iväg in i din bil"

Jag hadde kunnat smälta hela grejen om den skyldige satt en liten lapp på rutan men icke... Vad är det med folk igentligen man borde väl åtminstonde kunna begära att folk kunde vara lite ärliga i sådana här situationer eller???
Tar lite bilder imorgon så ni kan få se mitt lilla dilemma.

//Andlar
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Ush då, sånt är aldrig roligt. Försäkringar tecker ju oftas sådant, är ju självrisken man får ta men vad gör man inte om man repar en annans bil.
andlar
Tackar för medlidandet BlackLime men hur täcker försäkringen när man inte har någon syndabock?

//Andlar
parolof
lider med dig, personligen parkerar jag alltid så långt som möjligt från Svensson
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kan väl ´skriva lite jag också,farsans 523i blev "påkörd" ,mest troligt av en fullsmockad kundvagn för en tid sedan...Ungefär liknande skador som du fick.
Ingen som helst aning vem som gjorde det heller..smitning m.a.o. också :(

Mvh Janne.
andlar
Jo tack har gjort det samma innan men icke denna gång, fan va surt syns så jäkla väl när man tittar på bilen, det var en pärla men nu vete fanken.....

//Andlar
andlar
Hur gjorde din farsa Janne?

//Andlar
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...Nu är han ingen direkt entusiast,så trots mina påtryckningar att han ska fixa det så lär han nog inte göra detta.

Han har m.a.o. ingen tanke på att fixa skadan...Lång reva efter sidan,men den gick inte igenom grundlacken iaf..Tror bara att han vaxade lite där för undvikande av rost..

Mvh Janne.
andlar
Ja du Janne är väl inte så sugen på att lämna in bilen på lack heller, undrar mest om man kan begära något av försäkringsbolaget, är helförsäkrad.

//Andlar
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag gissar att trafikskadeföreningen betalar dessa smitningsolyckor så du får betala ca 2500 kr i självrisk.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vet precis hur det känns. Gick ner till bilen i morse och tyckte att det var ngt skumt med bilen, tittade närmare så ser jag att regplåten är lite böjd, och det är märken efter en dragkrok på reg-plåten fram.

Nu är det inga skador på bilen utan man får bara köpa en ny reg-skylt a 40 kr. Det som är lessnande är att ingen bryr sig om att lämna en lapp i rutan.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
andlar
Ja den har jag varit med om också men inte brytt mig om det så mycket.
Plåtskador är ju lite värre, skall titta lite närmate imorgon och se så inte repan är ända ner till plåten sen får det väl bli ett besök på BMW group Gbg och köpa lite färg samt lack, har ingen lust att lägga 2500 på det här.

//Andlar
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Har du helförsäkring och är noga med bilen så är det väl läge att fixa detta..

Vet ju inte vad du har för självrisk osv men det är ju bl.a. som nu i ditt fall, man använder sig av försäkringen.

Hör naturligtvis först med ditt försäkringsbolag hur dem ser på detta..Nuförtiden så kan man aldrig vara säker på hur dem "tänker" i div skadefall,men i ditt "klockrena" fall så ser jag inga tecken på att dem skulle "vägra" på något vis.
Ok,om de frågar efter vittne så kanske det blir till att "börja dividera" om än det ena än det andra..men,men.

Lycka till kanske jag skulle skriva också..

Mvh Janne.
andlar
Tackar Janne!

Naturligtvis skall jag kontakta mitt försäkringsbolag "Ansvar" men man blir lite less när sådana här saker händer och vet inte riktigt hur man skall vända situationen till ett läge som gynnar mig, vilket det inte lär göra hur jag än gör men som sagt ringer dem imorgon och uppdaterar då.

//Andlar
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
Ja det lär väll bli självriske du får stå för själv, lite synd, den hade ju annars "syndaren" betalt.
andlar:
Om det "bara" är en enda plåtdetalj som behöver riktas o lackad brukar det sällan löna sig o ta det på försäkringen. Eftersom de flesta bolag tar ut en självrisk på 2000-3000kr så lackar man oftast om det billigare på egen hand. Erbjöds att lacka om bakskärmen på min 328ci för 1300kr hos en mkt respekterad billackerare (lackar Saabs bilar här i stan).
Värt att kolla upp! (lider med dig för övrigt...)

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Trafikskadeförsäkringen täcker detta om det är orsakat av annat fordon som har smitit från ansvar. Du behöver ej ta det på din ev helförsäkring. För ett par år sedan var självrisken under 2000kr. Kontakta ditt försäkringsbolag för besiktning.

Om du däremot är övertygad om att det är en kundvagn så täcks ej skadan av trafikskdeförsäkringen. Då är det din ev helförsäkring som du får använda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.