|
|
|
|---|---|
|
Vet nån vad 944"NACHTRAEGLICHER UMBAU DURCH ZS" kan vara för nåt? Har dessutom 940 "SPECIAL REQUEST EQUIPMENT" som jag inte vet vad är men misstänker att det kan vara träpanelerna på dörrarna och instrumentbrädet?? Dessutom vet jag inte hur jag skall få reda på färgen heller, står bara "sonderlack" i motorrummet och 490 "color" på utrustningslistan...Enligt BMW i Tyskland har dom haft dataproblem "in the past" och all individual data har försvunnit. bemari5 | |
|
Du har en Individualutrustad bil helt enkelt, tyvärr är det ju krångligt att få reda på vad det är i detalj. Med ZS menas BMW Individual, kod 940 är också Individualutrustning. Vet inte hur träpanelerna ser ut i din bil, men är de av valnöt och högglanspolerade är det nästan garanterat att de är samma som i M5 Cecotto (kallas då i papperna för "Holzverkleidung in Nussbaumwurzel hochglänzend gemäss B.9202.D" B.9202.D = Cecotto-paketet), det är ett inte alltför ovanligt tillval till M5 E34 från Individual, flera bilar finns i Sverige med det tillbehöret. Trä är alltså = Individual på en M5 E34, till skillnad från en vanlig 5-serie där det är vanlig extra utr. Posta bilder så känner någon igen färgen, säkert kan någon av oss M5 E34 entusiaster hjälpa dig med både namnet och färgnummer. Att få den infon på papper av BMW bedömer jag som ganska svårt på din bil. Posta gärna bilder oavsett, låter som en riktigt trevlig M5! ..och besök gärna www.e34m5.se för mer info om bilarna. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
jag skall gräva fram kameran i morgon och ta några bilder, träpanelerna är mörkgråa nästan svarta, passar bra till buffellädret 418 anthrazit. Har ett "skumt" bromsljus infällt i bakluckan som det står Hella och Bmw-logon på ochså men dom bara skakar på huvudet vid Bmw, ingen aning varifrån det är, om det har suttit där från ny eller inte (ser original monterat ut) tyvärr har det en spricka. Färgen på bilen är "daytonaviolett-liknande" men aningen mörkare, hursomhelst, skickar bilder i morgon....Tack för svaret förresten. bemari5 |
|
|
bemari5@ jag gissar att färgen är -macaoblau-met.- men för att kunna hjälpa dig med allt eller något behöver man de sista sju siffror/bokstäver av chassis-nrt, du kan väl skicka chassis-nrt till -HD91- eller till mig, så få vi se - 3:e bromsljus fanns som tillval på sena 95-bilar men borde då finnas med på din utrustningslista men det kan också vara eftermonterat men fortfarande original-BMW - är det SÅ illa med BMW numera att de inte ens försöker längre ?? det låter inte bra.... M5touring register |
|
|
bemari5@ finns original-servicehäftet kvar till bilen ?? ibland står färgen på den första sidan där även chassi-numret står m.m. M5touring register |
|
|
m5touareg: du borde ha fått nummret på mail, skickar bilder åt dig och HD91 i morgon. Tack. bemari5 |
|
|
m5toureg: jo, häftet finns kvar men där står inget om färgen. bemari5 |
|
|
Har du tur så kanske du har Technoviolett-metallic = supersnyggt! Går givetvis också under Individual. //Schnitzer |
|
|
Bemari5: Tror du har som m5toureg säger att du har "macaoblau". Har kompis som har en B10 o på fjäderbenet i hans bil står det sonderlack. O den är alltså "macaoblau". |
|
|
"macaoblau" är det nog inte, den är blåare än den, kan se nästan knallblå ut i solen men ibland nästan svart-lila. bemari5 |
|
|
Så här kanske den ser ut: Länk Det är Technoviolett! //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Nej, så ser den inte ut, skickade just en bild åt dig. bemari5 |
|
|
Jag hade nog tillfällig hjärnsläpp då jag sa att bilen är aningen mörkare än "Daytonaviolett" menade naturligtvis aningen mörkare än "Avusblau" bemari5 |
|
|
Är det inte Avusblå så är det troligtvis en Individualkulör. Föresten, har den legat på mobile.de till försäljning någon gång? //Schnitzer |
|
|
ja, det är nog en Individualkulör, det stod väl "sonderlack" på alla som hade individualulör fram till 95-96 nångång? Min gamla Bmw stod det "Individual" på, den var en 97:a (525tdst dakargelb II) Jag vet inte om den varit på mobile.de, kan hända. Har du sett nån som det skulle kunna vara? I såfall hade den polerade 18" Schnitzer fälgar under. bemari5 |
|
|
Tack för bilderna! Kan det vara Porsche Nachtblau möjligen?? Liknade BMW Mauritiusblau först, men sedan tyckte jag den var lite för mörk för det. m5toureg vet säkert om det är Nachtblau eller vad det nu må vara. Mycket fin bil förresten, hög utrustninghalt samt verkar vara ganska original dessutom. Träpanelerna bör heta "Vogelaugenhorn" om jag inte missminner mig, närmast bekanta från 850CSi. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD 91: tack för svaret, jo utsidan e ganska original förutom borttagna emblem och "breda" huven, om den nu inte är individual beställd? bemari5 |
|
|
min gisning 'macao-blau' byggde just på uppgiften "mörkare än -daytona-violett-met.";), mörkare än -avusblau-met.- kan vara många färger, 'nachtblau','montreal-blau´', 'oriental-blau' osv. ingen ide att gissa eftersom det finns hur många blå-kulörer som helst - det är en 'Sonderlack' i allafall till E34 M5, då kan det vara en BMW-färg till en annan modell eller också en icke BMW-färg godkänd av 'Individual' - eftersom bilen är byggt 08/1993 KAN det komma att bli svart att få fram fakta eftersom BMW har faktiskt slarvat bort Individual-uppgifterna från den tiden ("Ordnung muss sein"????) - (för M5touringar kan de fråga mig ;);)) - bemari5@ låt din kusin eller en kollega till honom följa mitt tips (enligt mitt mail) och du kan väl säga att bilen har en lackskada och det är därför ni behöver -färgkoden-, har inte BMW-Finland en lackeringsverkstad ?, låt kusinen prata med lackverstaden först och kanske to.m. be de att ringa till ///M - lycka till o låt oss veta hur det går ! M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.