|
|
|
|---|---|
|
Hej! Igår fick jag ett reklambrev från Dinitrol. De erböjd sig att rosttesta min bil (523iT -00) för 250kr. Detta för att sedan få en bild av bilens skick och möjliga åtgärder mot befintlig rost. Sedan vill de att man gör en rostskyddsbehandlig. Har redan bytt bakluckan en gång på min och nu har det börjat bubbla upp rost vid tanklocket. Någon som vet vad det kostar? Är det värt pengarna? //Wiktor | |
| Om det inte har börjat rosta är det helt klart värt pengarna. Men plåt som har börjat rosta är det ingen mening att måla över med rostskydd. | |
|
Tycker inte du skall betala något för ett kostnadsförslag/rosttest. Det vore enbart att ge bort 250kr för inget. Jag kan redan nu tala om för dig vad domen blir: "din bil har beginnande rost och du bör åtgärda det hela med det samma". He, he... ;) Om du skall behålla bilen länge, låt säga fem år eller så, så kan du kosta på bilen en hålrumsbehandling. Underredesbehandling är bortkastade pengar då det blir bara kletigt till ingen större nytta. Anser jag... Du bör även ta dig en titt hos: Länk |
|
svavelvinter |
läs mer om detta under bilvård på forumet |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.