|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min batteri dog när fläktmotståndet var paj, när jag hade slagit av motor och låst bilen hörde jag att fläkten i bilen fortfarande gick vilket gjorde att batteriet tog slut över natten. Fläkten går på lägsta läget så har man just åkt i bilen med TOOL på högsta volym så är det inte säkert att man hör.... Med nytt motstånd var felet borta. Kan ju vara ett sånt fel... /Kejo |
|
|
Var tvungen att till slut lämna in den hos BMW. Dom hittade felet på en timme...med hjälp av "diagnosdatorn". Felet satt i ett motstånd för fläkten till värmeaggregatet. Dryga 2 tusen och så var felet fixat! Vill tacka för alla tips i samband med min egen felsökning! /Danteflod |
|
|
Kejo, det var ju samma fel som du tycks ha haft!!! Såg detta först nu! /Danteflod |
|
|
Har haft samma problem med uttdraget batteri. Bytte fläktmotståndet själv, kostat 765:- på BMW. Har inte haft problem sen jag bytte. /Christer |
|
|
Min har också gjort så en gång men efter att jag fick starthjälp så har det inte återkommit. Kan fläktmotståndet vara "lite" sönder eller är det sönder så är de sönder? Jag misstänker att det är min radio som klabbade till de. Den hänger sig ibland och är fortfarande igång när man stänger bilen. Kan vara den som varit på en längre stund och i samband med frostnatt så dog batteriet. |
|
| på min var de larmet som tömde mitt batteri, skrot hemmabygge larm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.