|
|
|
|---|---|
|
Brorsan ska byta upp sin 528i E28 mot en 520i Sedan 93-95. Kul, tänkte jag, E34:or finns det ju hur många som helst av, blir ju lätt som en plätt att hitta en fräsch...Jo tjena, har letat i över 3 månader men har ännu inte hittat nåt. Tycker inte kraven är orimliga heller nämligen: Svart, originalskick, ej nyimport och normal säljare. Han har inte ens nåt direkt pristak utan är beredd att betala bra för rätt bil. Nån med nåt tips, förutom att gå igenom Blocket, Bytbil osv varje halvtimme? | |
| Ta bort färgkravet och överväg import... Äldre importbilar kan vara i betydligt bättre skick än svensksålt pga våra årliga saltbad som äter plåt och gummi. | |
| Färgkrav ska man nog inte ha. Springer du på en i jättefint skick så bör man nog köpa oavsett färg. | |
|
Håller med PowerMac...köpte min på en stor bilfirma,(inbytesbil)och den vart importerad -00 till Svedala,man skall inte vara rädd för "importare"myter och förbannad lögn är det i många fall.. En kollega på mitt jobb berättade att en polare till honom skulle sälja en bil förra året och var importerad,en snubbe ringde och efter en stund frågade han om den var importerad,ja sa säljaren,nä då är jag inte intresserad,sa pappskallen,varför inte frågade säljaren...nä man har ju inga garantier från tillverkaren bl.a sa pappskallen...hallå..bilen var av årsmodell 1995... Behöver jag skriva mer? ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
| Med nyimport menar jag 2004 och framåt dvs bilar som säljaren har haft kanske max ett år. 2000 är ju flera år sen och inget problem. | |
| Haft bilen under 1 år=dålig bil? | |
| Länk Typ den? Inte svart iof, men ser nästan ut så på bilderna iaf! | |
nazze |
Länk iofs ingen 520 |
|
Här då Länk Men är inte en 525 av intresse då? finns de nästan större utbud av än 520 + att man får en mycket trevligare motor. |
|
|
Tex denna 525: Länk |
|
|
e12: Ja då är den helt värdelös...nä allvarligt, kan vara lika bra eller bättre, men de flesta som säljer kort efter import gör det ju för att tjäna pengar och hur brydd är man om bilens service osv då? Plus det faktum att man bara ägt bilen ett kort tal. Sen så är jag allergisk mot T, U, W och X reg-nr på äldre bilar, i synnerhet BMW, om det nu inte är en extremt speciell bil, men dit hör ju inte 520 E34. 525 kan vara intressant om allt skulle va klockrent, men det är främst 520 vi tittar på. |
|
| Jag tar mycket hellre en 518 med M43 motorn (kamkedja), än en lika trött men betydligt dyrare i drift 520:a. Gräsliga fälgar på denna men vem vet??? Länk | |
|
jag har import -00 525:a. rätt så skönt, rosten är nog mitt minsta beskymmer. finns väl en tendens, men mindre än svensksålda |
|
|
Tja! Den här då? Den ruggigt bra, har själv kört den. Synd bara att det är automat ;) Länk JUST DO IT |
|
|
Min bil är en import, jag är jättenöjd. Inga konstigheter alls. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.