|
|
|
|---|---|
redbull |
hastighets mätaren har lagt av och jag skulle vilja ha lite åsikter om vad det kan vara för fel.. har tagit väck mätarhuset och kollat efter lödningar som har gått.. har haft väck givaren i bakaxeln den såg hel ut men jag kom inte på nått bra sätt att mäta upp den på... sen är det ju då kabblarna går kabblarna direkt till mätarhuset eller?? måste ha svar helst igår |
518i slow mobil |
Kolla om det e kontakt mellan kablar från mätarhuset till bakaxeln. låna en annan givare. E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 |
jens j |
byt kortet tror det passar över alla e28er.jag bytte kort mot ett från en 518 jens |
|
Är det bara hastighets mätaren som har lagt av eller något mera?? Om så är fallet så kolla lödn. på kortet i motor rummet ... PH |
|
redbull |
var sitter det kortet förnånstans?? |
BMW jonas |
annars kan du kolla säkringarna |
jens j |
det e det som hastighetsmätaren o varvräknaren sitter på jens |
redbull |
du menar SI kortet eller det har jag kollat.. |
|
Kortet som sitter vid säkringarna i motor rummet. Drag upp, öppna, kolla, löda kanske. PH |
|
| Hastighetsmätaren stannade på min E28-82 en gång. Har bestämt för mig att det bara var oxid på en av säkringarna i säkringslådan i motorrummet. Kan ju vara värt att kolla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.