AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
807

Ice Link Till E39 528

Tjena har en fråga om ice link till en 528 -96

jag mailade dension sweden och dom sa att 96 funkade det inte med ice link bara 97 och framåt

så min fråga är (för att slippa maila sönder dension)

om jag skaffar en cd från tex en 01 funkade det då bra med icelink?

och skulle det funkar att scrolla ide taggar med en sån cd på min 96 eller måste jag byta hela displayen för att kunna scrolla?
förresten....måste det finnas nått uttag för cd växlare eller annat i min bil för att det ska funka?

just nu har jag bara en vanlig buisness cd
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Som jag förståt det så kopplar man in ice link istället för cd-växlaren
okey..

är det bara själv cden jag måste byta ut eller är det hela panelen i färddatorn jag måste byta för att kunna scrolla ide3 taggar?
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Om du har en huvudenhet märkt "business", så har du styrning för cd-växlare (en liten kontakt på baksidan samt en modeknapp).

Sen kan du ju antingen ha en IRIS-panel med en rads text.... då får du ej se några id3-taggar alls.
Eller så kan du ha en MID-panel med två displayrader (varav en med funktionsangivelser för knappar)... då får du id3-taggar, som dessutom scrollar.
Det senaste är ju att föredra och behöver inte kosta mer än en tusing att få tag på begangnat, men själva funktionen i ice>linken är lika bra på IRIS.

Varför Dension påstår att det inte går i en -96 kan ju vara att många -96or har en "reverse" (ingen växlarstyrning, alltid kassett, helpanel).... men 528orna har enligt mitt vetande bara levererats med "business-stereor".

6a - för det är du värd
jag tyckte faktiskt också det lät skummt när jag fick mailen av dension

kommer inte riktigt ihåg exakt vad dom skrev men det var tydligen något med cden det funkade tydligen bara från -97 och framåt

jag trodde först att dom antog att jag hade en sen e34 från -96 så jag mailade igen med det var tydligen e39 årsmodell 96 som inte funkade heller

min cd startar av någon anledning på hög volym och det går inte att ändra på bmw så sa dom att cden var pajj och ville kränga mg en ny för 5000, självklart var jag inte så sugen på det men om det stämmer som dom sa på bmw och dension så kanske det bara är lika bra att hitta nån begad orginal buisness cd

ser att du har en 96a också funkar din med icelink?
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jag har verkligen fått testa mig fram tills jag blev nöjd...

Från början hade jag en "reverse" = Ice>link funkar inte pga att växlarstyrning saknades.

Införskaffade en "business-kassett" med helfront (dvs ej tvådelad) = Ice>link fungerade men saknade loud-knappen, och ingen ID3.

Skaffade en annan "business-kassett" som hade en lös IRIS-panel = Loudness fick jag, men fortfarande ingen ID3-visning, samt det lilla problemet som du har med hög volym från början visade sig (seriefel på tidiga huvudenheter både cd och kassett)

Skaffade en MID-panel till denna för att få ID3 = ID3 funkade fint, men problem med volym kvarstod.

Skaffade en "business-cd" istället och behöll MID-panelen = Problem med volymen borta, samt fortfarande full funktion på Ice>linken såsom ID3 och menyfunktionsvisning.

Någonstans i mitten skaffade jag en 10 tums JBL bas som jag driver med mitt gamla DLSsteg från högnivåsignal bak. Numera är jag rätt nöjd med ljudet.... även om det nog snart blir att följa Robsarves instruktioner om att byta framsystemet.

I ditt fall skulle jag precis som du säger - jaga rätt på en beggad cd, helst den nyare modellen utan justering för bas & diskant på cdn... den har ej problemet med volymen. Men någon gång i slutet på -00 bytte de anslutning bakpå, så kolla att den är tidigare än så bara.

6a - för det är du värd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.