AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.132

Hur byter man vipparm, och vad kostar det?

Mr
35
Mr_bmw325
Bmw 320 Exclusive
Motor M50
är det mycket jobb att byta viparm.vad brukar det gå på med alla nu viparmar + kam om den är dålig på 325 e30 -87
Visa användare
84
Affrozodiac
BMW 325 Cabrio -94
Tja!

Ett vipparms byte är enkelt, har gjort det typ 8 gånger sist klockade jag tiden
på 40 min, ska du byta alla? Annars kostar 1 vippa runt 150 spänn.
Kamen är dyr, om du ska ha en ny.
Mr
35
Mr_bmw325
Bmw 320 Exclusive
Motor M50
brukar man byta kamen ? tänkte byta alla när man ändå gör det. men det kanske bara är onödigt.?
Mr
35
Mr_bmw325
Bmw 320 Exclusive
Motor M50
kan man ta stången genom grillen?
svintoleffe
Jaap du kan ta ut stången igenom grillen.

Om kammen är sliten, så byt den ochså, samt alla vippor.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Mr
35
Mr_bmw325
Bmw 320 Exclusive
Motor M50
vad brukar ett sånt kalas gå väg till? ingen som vet vad khöler tar för en kam?? mvh
vi
18
vikke
325 ix
Hej
Jag passar på att låna denna tråd lite i hopp om att jag kan få hjälp. Det är så att jag har köpt mig min första bmw (trots att rallybilen i garaget är av märktet saab). Hur som helst den bmw jag kom över är en 325 ix E30 kaross. Problemet är att en viparm+tryckare+kam:en över den tryckera som har gått är gången, priset på bilen var också därefter. Jag har skruvat en hel del med bilar men bmw har jag aldrig gett mig på, men det ska altså gå att dra ut kam:en genom grillen och detta ska intevara en jättesvår övning för den som skruvat lite innan om jag har förstått saken rätt. Men nya kammar e väl relativt dyra? Vad heter den kam:en jag ska ha i min bil, den är av -89 årsmodell. fall jag ska försöka få tag på en beg så är det bra att veta vad den heter tänkte jag.

Många frågor blev det men jag är överlycklig om jag bara får svar på någora.

mvh.
/Viktor
svintoleffe
vikke.

Om du ska ha en orgina kam, så är det en 260 graders kam, du ska ha.

ny kostar dom runt 2000 tusen har jag för mig.

En trim kam kostar 3700.¨

Helst när man byter vippor, så köper man bmw orginal, då dom håller heltklart bäst.

Länk Bimmern
MVH Leffe
svintoleffe
Mr_bmw325

Det beror på om du ska köpa orginal eller trim, man får räkna med runda svängar 5-6 tusen, då är allt inräknat. stänger för vippor, vippor kam.

Länk Bimmern
MVH Leffe
parolof
på tal om kammar, är det någon som köpt en Kent kam till en BMW, köpte en till min MG får några år sedan, £50 rena fyndet (utbytes).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.