|
|
|
|---|---|
| Funderar på 5-7 serie men undrar vilken motor som är bäst 3.0 eller 3.5 årsmodeller 87-91 eller nåt sånt (E32-E34). Fördelar och nackdelar med respektive motor, ska man välja manuell eller automatlåda? 5 eller 5 serie vilken är att föredra...fel och brister...mm... | |
|
3,5 är bättre på precis allt, så satsa på en sådan! Manuell eller automat är en smaksak, jag hade nog hellre tagit en manuell, kommer inte riktigt överens med de äldre automatlådorna. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Tack...är oxo mest inne på 3,5...lite mera hästar och så...fast ofta är det uppborrade motorer i andra bilmärken det var därför jag frågade...det finns ofta svagheter i den större... Men det blir nog en 3,5 ändå...fast nog skulle man vilja ha V12:an ;) |
|
|
E32 eller E34 då? Vilken är lämpligast...kvalitet...bensinförbrukning...körglädje och sånt |
|
|
Varför inte en 540/740 med V8? Mvh Johan |
|
|
Om du jämför E32/E34 med samma motor så är nog skillnaderna små inom alla aspekter. Något lite högre bränsleförbrukning i 7-serien kanske. När det gäller körglädje skulle jag nog föredra E34 som känns lite nättare. Men körglädje kan ju också vara att cruisa på motorväg i största bekvämlighet. Det beror på vad du är ute efter. Nu är ju inte E34 någon lättviktare heller så skillnaderna är ganska små även där. Om du inte känner lite extra för någon av modellerna är det nog vettigt att titta på båda och välja det exemplar som verkar vara bäst i skick. Mvh Johan |
|
|
Japp satsa på en V8, 730/530 V8 är ett utmärkt substitut till 735/535. V8an är modernare, snålare, och den 730 V8 är jämnsnabb med 735. Väljer du 740/540 så har du 286 hästar och 400 Nm att förfoga över, vilket gör att körningen höjs till en annan nivå. oavsett om du väljer M30 (730, 735 6-cyl) eller M60 (V8) så får du en av BMW:s mest hållbara motorer. Mitt tips är att provköra många exemplar och välja den modell som tilltalar dig bäst. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.