AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
629

Funderingar inför inköp av E30 cab

Padu
Funderar på vad jag ska köpa i vår och glida runt i nästa sommar - e36 (318i troligast) eller e30 cab (318i, 320i troligast, 318iS även möjligt då det är en trevlig bil, men inte cab ju).
Någon som har/har haft sådana bilar och kan rekomendera någon av dem? Tänker på vad som är lättast att sköta/laga om det skulle behövas, och vilken som förmodligen kommer vara mest värd när jag själv ska sälja den?
Padu
Kan nämna att det lutar mest åt e30 cab, därav rubriken, men e36 kan också vara kul, och en e36 icke-cab kan man köra på vintern med..... (vad råder ni en som bara har råd med att köpa en bil?)
Visa användare
219
elhe
e30 325i Cab -90
e91 320dAT -07
Har själv en e30 325 cab, helt underbar, jag säljer den aldrig. Ska du köpa cab, bör du köpa en 325a. Mycket mer för pengarna, står sig också bra, om den sköts. Men denna körs absolut inte på vintern! Så mitt råd skaffa en e36 och mest ekonomiskt/prestanda blir en 318is. Hoppas själv på en nästa år.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag har jag en letat efter en E30 Cab länge, och lyckades för ett tag sedan komma över ett mycket fint exemplar.

Utbudet är ganska stort, spannet på skick/begärt pris också....allt mellan 20 till 100 tusen.

En 318 är alltid billigast i försäkring, en 325 dyrast. En cab kör man ju inte så fort med så det räcker egentligen med en 318, men en 6 cyl motor är ju så mycket skönare.......

Dom är bullriga att köra med även med uppfälld sufflett.

Mitt råd är: köp en i bra skick, som du bara använder på sommaren. Måste du ha en bil på vintern, köp en slit o släng bil för 5000 kr också.

Mats
BMW CS #5847
Li
68
Lidas
320 i Cab -89
Hej!

Har själv en e30 320 cab.-89, började i våras att leta efter en fint ex.
Var i Dalarna, Stockholm, Sala, Örebro......hittade inga fina, bara skräp.

Säljarna ansog att bilarna var i topptrim, men men man har olika syner ibland.

Mitt råd köp en e30 cab istället för en e36 cab. Den gamla caben är en klassiker som håller i värdet, om man bevarar bilens skick. Gäller bara att hitta en fin, det finns några.

Kolla det klassika felen bara, kamaxelknack, blåryk, klonk i bakvagn mm.
Det är en härlig känsla att cabba ned och köra, längtar redan.

Tillsist satsa på en 6cyl. motor, skönare sång och härlig gång. KLassiskt för BMW oxå...........

Lycka till........hittade min pärla i höstas 12000mil, Sv såld. och full fullservicebok
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.