AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
555

Nollställa distans i stora färddatorn

ma
7
madmax31
528i -96
Tjenare första gången jag skriver.
Har en fundering, jag satt och micklade med olika funktioner i färddatorn och knappade in ett värde i distans funktionen. nu när jag åkt den distansen så visar den ett minus värde på displayen har lyckats få den till att den visar "0" men sedan räknar den ner igen hur gör jag för att nollställa det värdet så att den visar -:-- som den gjorde innan

bilen i fråga är en 528i -96
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
När den visar minus har du åkt förbi din destination. Det inmatade värdet minskar i samma takt som trippmätaren ökar oavsett vad som är inmatat. Det är ju liksom vitsen med funktionen.
Jag gissar att den visar -:-- när du valt "Arrival" = ankomsttid?
ma
7
madmax31
528i -96
jag förstår precis funktionen men fattar inte hur jag får den streckad igen, det går ej att få den att sluta räkna neråt
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Varför vill inte att den ska räkna nedåt?? :)

Amethyst
Dra ut batteriet i en halvtimme om du tvunget vill ha --:--

BOOM BOOM BASS
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Jag har också funderat över detta irritationsmoment. När en destination är deletad på GPS:en borde ju rimligen även distance nollas ut, men så är icke fallet.
Känns lite onödigt att dra batterikabeln bara för detta eftersom bilen då även får börja om på nytt beträffande körhistorik etc.
Det känns som att det måste gå att bara få denna funktion nollad, frågan är hur?
Amethyst
Såg föressten att min var nollad nu. Sist så var den på typ -584 kanske den nollas när den går förbi -999

BOOM BOOM BASS
ma
7
madmax31
528i -96
jag fick min sterckad genom att skruva lös jordkabeln i bakluckan sen fick jag ett fint skärsår med på köpet =) , dock min egen klantighet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.