|
|
|
|---|---|
svavelvinter |
Som rubriken lyder, funderar på att köpa m3 e46 tidigare årsmodell, med lite snålare utrustning och lite högre mil. Dock är mina krav jävligt hårda på skick och import Men jag undrar, borde inte dessa kärror rasa i pris när e90 m3 kommer? |
|
Du kan ju alltid räkna med ett visst ras på dessa bilar, och att just E90 M3 kommer påverkar givetvis E46 M3ornas pris i längden. Men, skillnaden blir inte dramatisk över en natt. Det som kan hända är att utbudet av E46 M3or ökar, och det blir fler bilar tillgängliga. Men E39 M5 har rasat väldigt mycket innan E60 M5 kom. De konkurrer inte med varandra, för köparen av en 99 E39 M5 som har 200.000 att spendera lägger knappast 900.000 på en ny e60. Jag skulle redan nu vilja påstå att E46 priserna påverkas till viss del att det redan finns en ny 3serire, men jag tror inte på ett dramatiskt ras just i samband med E90 M3 lanseringen. |
|
Hawar |
Visst kommer det M3 E46:orna att sjunka, men det lär dröja några år innan E90 börjar komma på begmarknaden. Tror inte du behöver vara så rädd för att köpa en nu. // Hawar |
svavelvinter |
Okej, tack för de snabba svaren. Har redan börjat kolla efter rätt objekt faktiskt, både i sverige och tyskland. Funderar även på en cab, då jag inte behöver de sista lilla extra väghållningen |
|
1. Det kommer alltid komma nya modeller med jämna mellanrum. 2. Bilar, med vissa undantag, kommer alltid att sjunka och sjunka kraftigt i pris. Köp nu om du verkligen vill ha en E46 M3, vill du ha en billigare bil på en gång så får du köpa en E36 M3. Du måste ju köpa någon gång och om det prompt ska vara en E46 M3 och du tycker att den sjunker för snabbt i pris så får du helt enkelt vänta tills den blir billigare och sjunker mindre i kronor räknat per år. mvh/Flisan |
|
svavelvinter |
Jag undrade mest ifall den kommer sjunka kraftigt när lanseringen av nya m3:an kommer, jag har inte så stor koll. Jag är ganska ung så jag har ingen uppfattning om hur det var med e34 m5 när e39 m5 kom. |
svavelvinter |
sen tyvärr så står det en e36 m3 i varje gathörn numer :\ |
|
Ja det finns ju en hel del E36 M3:or totalt sett, men där jag bor ser man inte så värst många, de flesta är 328 med M3 paket. Men det är ju ännu färre E46 M3:or, det har du helt rätt i. Hade jag haft råd så hade jag också köpt en E46 M3:a, den känns ju betydligt mer modern. De som funderar på att köpa en M3:a och har massor med pengar vill nog ha en ny E90. De tittar nog ändå inte på E46:orna. Därför blir det nog inget tokhopp i priset, utan de kommer nog att sjunka stadigt och kraftigt hela vägen ner till 100 - 150000 kr. De flesta bilar brukar ju kunna köpas för ca. halva nypriset efter 3-4 år, detta verkar ju även gälla de flesta E46 M3:or. I kronor räknat så förlorar man ju minst om man köper äldre bilar. Men det är ju kanske inte så kul om man är ute efter en bil som känns nästintill ny. Om du ändå känner dig osäker så får du vänta till 1-2 år efter lanseringen av E90 M3:an. Skulle det bli ett tokras på E46:an då så får du den ju i alla fall billigt. Men om du vill ha en riktigt fräsch bil så måste du nog köpa en 3-4 år gammal M3:a ganska omgående. Bilarna blir ju tyvärr inte bättre och bättre i skicket med tiden. Lycka till/Flisan |
|
svavelvinter |
Nä jag känner mig ganska övertygad om att köpa mig en e46 m3 nu under vintern eller framåt våren, tack för hjälp |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.