AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
942

Tröga Poliser

Ville bara hör om nån vet var man kan få tag på TUV papper för Ögonlock till min 328 -96 har fått ett från mh-styling men dom kan inte läsa de säger dom!! polisen alltså!! så dom sitter me purlim ;)) ere nån som kan maila eller vat nått ställe där man kan hämta så e jag tacksam för svar snabbt!!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Menar du att man måste TUV papper för ögonlock? Va? Ehh?? Vad fan sysslar dom med?
dom vet bara att ögonlock e olagliga men de e en helt annan sak om man har tuv papper säger dom men ändå e de snart körförbud på bilen snart!!

Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Men TÜV papper har väl ändå ingen betydelse här i Sverige enligt vad jag har hört? I Tyskland måste man ha TÜV godkännande på allt man gör med bilen men det får även följden att du kan ha 10,5" på fälgarna bak bara du har papper på det.

I Sverige är det aningen annorlunda så TÜV ska inte spela någon roll!

Mvh
Carsten
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Eh? Har besiktigat mina bilar bra många gånger med ögonlock. Du behöver inte vara orolig för att inte klara besiktningen...

/Edvard
BMW CS # 4503
Besiktningen var inga problem men polisen har ju inte vett o förstå att dom inte är olagliga! var jag än ringer o hör så e de ingen som vet om dom är olagliga bara att man inte får ha dom ;) så de är väl bara o åka till besiktningen o köra igenom där så får man slut på deras tjat! men de är ju alltid kul o ställa till de lite för dom!

Även om det inte är några problem hos SBP så är det ju lite tråkigt att behöva betala för besiktningen, bara för att en polis anser att det är olagligt :-(

Har du pratat med SBP? Om de anser att dina "ögonlock" är ok. så kanske du kan få dem att stryka ett streck över det hela utan kostnad (varför ska du behöva betala för okunskap hos ordningsmakten?).

Råkade ut för något liknande med min E30 M3 då en nitisk "besiktningsgubbe" inte ville släppa igenom vingen (fabriksmonterad orginalvinge).
Åkte till en annan station där man bara skakade på huvudet och strök "tvåan"...

/Anders
M3 -87
B3 -95
318i -96
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.