|
|
|
|---|---|
|
Hej. Undrar lite över dom stora skillnader mellan schnitzer motorer och den vanliga som sitter i BMW 750 model E38. Mest om delarna är mycket dyrare och vad som skilljer. Har hört av folk att man ska hålla sej borta från alpina modellen för att delarna är DYRA till dom och vill mest veta om det är likadant till schnitzermodellen. /Blappe | |
| hmm. Ingen som vet? | |
|
Blappe: Ja! BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Ok att du lyckades besvara frågan på att dom va dyrare. Det tror jag vem som helst hade räknat ut. Var ju faktiskt mer ute efter vad som skillde motorerna emellan. /Blappe |
|
|
Blappe: Ja, visst, det hade ju vem som helst kunnat räkna ut... ber om ursäkt... Jag är inte helt 100% hemma på Schnitzer/Alpina, mfl. på senare modeller, men jag vet att det rör sig om kamaxlar, mjukvara o säkert till viss del hårdvara. Avgassystem, grenrör, kattar, mm. Till Alpina är det "svidyrt" jmfr. med BMW original, o eftersom Schnitzer är ännu ovanligare, så kan man ju börja där... Jag minns tex. Schnitzers E34 535iS 3.7! Där var det mesta bytt/förfinat. Den bilen var "grisdyr" 1988, o delarna törs jag knappt nämna... Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Tack. Det svaret kändes bättre. Hade hoppas att det inte var så men du har nog helt rätt tyvärr. Bättre köra orginalmotor så man inte går i personlig konkurs när grejjerna börjar bråka för det gör dom ju alltid för eller senare. Får nog bli en vanlig motor i 750:n när jag väl hittar nån. Dom e ju snabba nog endå. Däremot så prata jag med Schnitzer i sverige och dom lät som ett frågetecken och bad att få återkomma. Han ringde mej efter ca 15 min och sa han pratat med grabbarna i tyskland och dom hade aldrig meckat med en 750 motor model e38 så den som finns i säljforumet måste va moddat på nått annat vis när annonsen säger den har 370 häst. /Blappe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.