|
|
|
|---|---|
|
Undrar om M-paketets 17"-fälgar till E39 med 5 dubbelekrar: Har dessa fälgar samma bredd fram och bak? Det ser så ut på bilderna, men många har däck dim: 235/45/17 fram 255/40/17 bak Vad gäller? Nicke | |
|
Dom finns i 8x17 och 9x17. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
På sedanen satt det olika fram/bak medan det på touringen satt 8x17 runt om med 235/45-17 däck. Trots vad som står i BMW's fälgbroschyr så passar även 9x17 bak på touringen. ___ //Ulf |
|
|
Dom passar tom M5an trots att det står att dom inte ska göra det. I sverige så såldes dom hjulen till M5an som vinterhjul. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Och i många annonser så säljs dom också som M5-fälgar ;) ___ //Ulf |
|
|
Tack för svaren. Men ser man att 9x17 är bredare bak? Vet ni om dessa hjul-satser som såldes till M5 E39 som vinterhjul var samma runt om eller 1 tum bredare bak? Jag frågar för att jag letar sådana till vinterhjul till min M5 -00... Nicke |
|
|
Om man jämför en 8" med en 9" så ser man att fälgbanan är något bredare på 9". Tror också att fälgens storlek står på fälgen för det brukar det göra tillsammans med ET och BMW's artikelnr. Jag har själv tänkt ha dessa som vinterfälgar till min 530 och när jag letat begagnat så har ca. hälften av uppsättningarna jag hittat varit med bredare bak. Själv kommer jag att köra på 8" runt om. ___ //Ulf |
|
|
Glömde säga att de jag kommer att köpa nästa vecka har tidigare suttit på en M5:a och de var alltså 8" runt om. ___ //Ulf |
|
|
Tack. Tror oxå att 17 tums "vinterhjulsatsen" till M5 hade 8x17 runt om, men är ej säker. Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.