AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
565

Nytt program i styrboxen

32
2
328finland
328i touring -00
Hej!

Först vill jag tacka för en underhållande och nyttig sida!

Har nu haft min 328 lite över ett år. Vid kallstarter gick den på tomgång väldigt oroligt, det var som om motorns dator försökte sänka varven, men då varven blev för låga så sköt de iväg till över 1500 rpm. Detta inträffade ca. en gång i minuten och var rätt så störande. Så jag bestämde mig för att uppdatera styrenhetens program. I tisdags besökte jag verkstaden där de satte in ny mjukvara.
Jag blev faktiskt överraskad över resultatet, stadskörning och lugna starter blev mycket mjukare. Jag har alltid tyckt att gasen är alldeles för känslig vid litet gaspådrag, men det blev alltså mycket bättre nu. Kallstarterna verkar också gå mycket lugnare, men har inte haft några riktigt kalla mornar ännu.

Har nån annan erfarenheter av detta? Sker det andra förbättringar? En annan sak som jag hoppas på att korrigeras är att mätaren för medelförbrukningen skulle bli bättre, nuförtiden visar den upptill en liter för låg förbrukning.
Ge
64
Georgio
328Ci -00
Vad betalade du for uppgraderingen och var gjorde du den?
32
2
328finland
328i touring -00
Vid Käyttöauto i Vasa, Finland. Auktoriserad BMW-handlare.

Billig var det ju inte, som tur tog de endast betalt för arbetet, ca 50 min avrundades till en timme. 75 € blev det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.