|
|
|
|---|---|
|
Jag har använt sonax vax på bilen nu den senaste tiden. Då jag lagt på waxpolishen (sonax pro.) har det när man väntat en stund och ska polera bort det funkat bra. När man senare lagt på och ska polera bort waxet (sonax hårdwax) har det blivit som en kliserbeläggning på lacken som man måste gnida av. Varför blir det så här? mvh/Anders E | |
bustorp |
Lägger du riktigt tunt lager? Är det fuktigt där du står? Kan kännas klibbigt då. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Jag har kört med Sonax Pro Wax efteråt, och inte märkt något negativt. Kan det vara så att lösningmedlet i Sonax hårdvax löser upp vaxet du lagt på i polish-wax steget!!? mvh Manor |
|
|
Jag lägger på ett tunt lager med polermaskinen. De gångerna det har varit så här kan de nu när jag tänker efter vait lite fuktigt ute. Men det ska väl ändå inte behöva bli på det här sättet, eller? mvh/AndersE |
|
bustorp |
Det beror med all säkerhet på fukten. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Sonax pro är vattenbaserade och påverkas säkert av olika luftfuktigheter och temperaturer ger olika torktider, är kanske inte lämplig att lägga på petroleumbaserade waxer på vattenbaserade ?? 3Ms högglansskydd ger ett bra och tåligt skydd utanpå Sonax waxpolisch som alternativ. ///MVH Hasso Länk |
bustorp |
Sonax funkar förhoppningsvis på Sonax. Men inget vax kan torka i fuktig miljö. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Okej, tack för tipsen. mvh/AndersE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.