|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, vill ha gamla m3 fälgar till min bil. Passar dem ???? Länk | |
|
Ja dom skall passa... |
|
|
Hur då "passar"? Utseendemässigt är det en smakfråga. Passa tekniskt (fälgmått etc) är en annan sak. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Nej, jag menade om jag kan få på dem, rent tekninskt. | |
| Jag har en uppsättning E36 M3 fälgar med R-däck till min 330i E46. Det passar utmärkt, men det finns lite olika dimensioner på E36 M3-fälgar och jag kan inte svära på att de i bilden passar, men det är väl värt att undersöka närmare. | |
|
Olika dim. njaa... det finns 7,5 samt 8,5 tum. Inpressningen är dock densamma på alla E36 M3-fälgar (både 7,5 och 8,5 passar perfekt runt om på både E36 och E46) om dom är BMW org. (och det undrar jag om de i annonsen är, då M3GT-fälgen har texten "BMW Motorsport" och M3 Cabbefälgen har ett litet M-märke nedsänkt vilket inte finns på dessa). Länk har M3 Cab kopior och de är mycket lika org. fälgarna. Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
jaså, menar du att det inte e original? hur ska jag enklast kolla upp det. vad e skillnad mellan gt o cab fälgen? |
|
|
Enklast är att ringa och fråga vad det står på baksidan av fälgen :) Är det den BMW-fälg framgår det. M3GT har en fet text på fälgen med "BMW Motorsport" (det har inte den bilden så dom är det inte). Syns dåligt på min gamla, men: Länk Cabbefälgen ser ut såhär: Länk Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Ok, så på kabbe fälgen ska det finnas liten M-logga och ´gt motorsport på andra, Vad får man ge för ett uppsättning fina, inga kantskrap fälgar då? |
|
| Förresten, är det nån mer som tycker att dessa fälgar är hur snygga som helst, sen ska dem väll vara hårda o lätta med eller??? | |
|
Jag köpte mina Länk för ett par veckor sedan, men dom hade nya vinterdäck på som jag nu sålt. 9000 fick jag ge, fick 3000 för däcken, så 5-6000 för en fin uppsättning (komplett då med 7,5:or fram och 8,5:or bak som det ska vara, men nu efter åren har blivit lite svårt att finna då alla tydligen bytar fälgar med varann) utan däck låter rimligt. Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
328 Johan Riktigt fina är dem o bilen med måste jag säga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.