|
|
|
|---|---|
|
Tror inte att jag har det men jag provar ändå. Jag har en glad liten gubbe som bara pratar bra om min BMW på ratten. Men när jag håller in ”gubbe-knappen” så händer inget alls. Några tips kanske? Med vänlig hälsning Patrik | |
|
Tror att alla bilar med inbyggd telefon har denna knapp även om inte röststyrning finns. Knappen används ju även till telefonens funktioner. ___ //Ulf |
|
|
Å fan... Det stämmer nog. MVH Patrik |
|
|
Alla bilar med M-ratten har denna knapp, även om man inte har telefon, men det innebär inte per automatik att funktionen finns som sagt. |
|
|
Frågan är också om det går att montera? MVH Patrik |
|
|
Jodå, det ska gå men jag har för mig att "boxen" var ganska dyr.. Mvh Jimmy |
|
|
Länk IOFS till en 330 men dat kanske är samma till M3.. |
|
|
acey, det stämmer kanske att alla nyare M-rattar har denna knapp. M-ratten som sitter i E39 före 2002 finns i alla fall både med och utan den understa knappen på båda sidor, dvs gubben + R/T. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Jag syftade på ratten som sitter i E46 dom diskussionen handlade om här. Så vitt jag vet har alla E46or med M-ratten dessa knappar (2001->) |
|
|
Är det något som man använder dock? MVH Patrik |
|
|
acey: jo, jag förstod det :) ___ //Ulf |
|
|
Riskok: Själv har jag bara provat röststyrningen i min men iom att jag inte är någon klippa på tyska så använder jag aldrig den.. Blir liksom lättare att använda adressboken i displayen än att få upprepa det man sagt 7 ggr ;-) Mvh Jimmy |
|
|
Riskok: Jimmys svar gäller även mig. Kommer jag över en begagnad modul som pratar engelska så blir det ju mer intressant. ___ //Ulf |
|
|
Så den finns inte på engelska då? MVH Patrik |
|
|
Jovisst gör den det.. Kollade du inte på länken jag bifogade ? Mvh Jimmy |
|
|
Röststyrningsmodulen finns enligt uppgift på tyska, engelska och italienska och då jag och Jemej båda importerat våra bilar från Tyskland så har vi givetvis den tyska modulen. Det krävs alltså ett utbyte av hårdvara för att byta språk vilket på BMW kostar 4000+. Så mycket tycker inte jag det är värt men kan man hitta en begagnad för under hälften så kan det vara intressant. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.