|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag hade fått lånebil om det fanns någon inne... Tog i och för sig bara en förmiddag att byta bagagelucka och fyra bländare. |
|
|
Jag frågade dem uttryckligen om de skulle byta delarna, de sa "-ja, det blir nya delar". Jag hoppas att så verkligen blir fallet också. Grandy: Fick du bländare byta på rostskyddsgaranti eller nybilsgaranti, jag blev nämligen nekad detta på rostskyddsgarantin. Mvh Magnus |
|
|
Magnus S: Jag fick betala bländarna. Jobbet gjorde dom utan kostnad (sa dom) |
|
|
Vad är bländare? ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Det är de svarta "listerna" som sitter på dörrstolparna. Har en förmåga att rosta längs gummilisten på flera E46:or. |
|
|
Om du menar de svarta listerna som så att säga sitter mellan framdörrens ruta och dörrspringan och mellan dörrspringan och bakdörrens ruta så har jag även rostbubblor på en av mina. Dessa ingår alltså inte i rostgarantin? ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Just precis dom, tyvärr verkar det som om ingen har fått dom garantin eftersom dom inte räknas som kaross. Men be om ett bra pris, tror dom ger dig. Finns en del skrivet om "bländarna" här i forumet. Finns de som bytt dom själva. |
|
|
Jag var till BMW Danderyd idag för en Insp. 2 och berättade då om rosten som finns på min huv (under, vid h.strålkastare). Jag fick då till svar att de inte tar hand om lack/rost utan att jag skulle åka till vilken billackerare som helst så skulle dom fixa det... Byter billackeraren ut huven och BMW pröjsar eller hur går det till?? Någon som har ett tips på en billackerare i Sthlm-området dit jag ska vända mig? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Låter lustigt vad jag vet är det bara BMW verkstan som hanterar garantiärenden och så. Låter mer som att de inte är intr av att ta i det hela och vill låta dig åka till BMWs lack i Bollmora. Jag kan ha fel... Mitt tips Kontakta Nicke på Borgs 084458865 så fixar han det som behvöer fixas åt dig sen kan du lämna bilen över dagen när huven är klar så byter dom och sköter all administration. Asken |
|
|
Bmw Danderyd verkar bara vifta bort problemet ja. De skall hjälpa dig när du kommer och vill visa upp ett garantiärende. Om de inte har lack o plåt i huset så skall du hänvisas till närmaste sådan som är Bmw aukt. De låter som du frågade efter att få huven rostlagad, och de kan jag iof förstå att dom inte vill göra. Gör det väldigt tydligt för dom att det rör sig om ett garantiärende. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Asken, Tack så mkt för tipset! Nej killen verkade inte veta mkt om service... Han hade inga svar på de frågor jag ställde. 1. uppgradera mjukvaran i motorstyrningen = ingen aning. 2. Hur ansöker jag om BMW group card= Jag vet inte, Online tror jag (Jag kollade på BMW's hemsida och där finns inget online asnökan vad jag såg). 3. Rosten: Nej det där fixar vilken billackerare som helst. Åk till Bollmora eller Tyresö (vet inte var Bollmora ligger) så kollar dom på det. Jag vet inte om det blir Danderyd igen.... Kommer nog att besvära mig att åka till Borgs i fortsättningen. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
wendtan: Ja, jag frågade hur det är med garantin men det var samma sak. Åk till vilken lackerare som helst... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Ok, då pratade du med en okunnig person som inte borde jobba där om du frågar mig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
M-bilar i Västerås erbjöd lånebil vid rostskyddsgaranti och jag tog de.. de jag fick betala var soppan jag hade kört upp!! --- King of the road |
|
|
Var innen på Förenede Bil idag med min och han tittade ungefär 1,2 sekunder på bakluckan och sa att det blir en ny (även om det formellt ska göras en anmälan till DE osv). Bländare ingick som även sagts tidigare ej i rostskyddsgarantin. Ska även passa på att lacka om huven för att bli av med lite trista stenskott. Ett par dagar skulle jag behöva vara av med bilen. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.