|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar om Ni fått fri lånebil när Ni lämnat in er bil på reparation som bekostas av rostskyddsgarantin. Bilen är en tre år gammal 318i Touring (E46), och har rost vä fram undersidan av huven, och en liten fläck på bakluckan. Mvh Magnus | |
|
Ställde samma fråga för ett tag sedan här på forumet och fick till svar att det normalt inte ingår. Sen kan det ju alltid finnas undantag om man känner dom i verkstaden bra eller man anses som en "bra" kund. ___ //Ulf |
|
|
Försöka duger, jag bedömmer dock chansen att lyckas som "slim to none" Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Beror på vilken verkstad du väljer det är olika. Tyvärr så hjälper det om man känner dom. It´s a fast world... |
|
|
Clubspor: vet du om någon som lyckats? Jag har nämligen aldrig hört talas om någon. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Fick låna demobil av Solna men jag känner försäljaren rätt bra. It´s a fast world... |
|
|
Det borde gå att låna någon demobil ett par dagar om man är en mycket frekvent nybilskund hos firman. Sådana kunder borde vara mycket intressanta för firman att hålla humöret uppe hos. Men generellt tror jag det är mycket svårt, i många fall lämnar BMW bort bilarna till fristående plåtverkstäder för jobbet. Många försäkringar täcker dessutom upp till 75% av hyrbilskostanderna. |
|
|
Jag tycker mig har god kontakt med förenade bil samt har köpt bil av dom, men det var väldigt svårt tydligen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kristoffer_L: kan man verkligen få hyrbil via försäkringsbolaget när man lämnar in för en garantireperation? ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Fel av mig, jag förväxlade diskussionen med vanliga plåtreparationer där försäkringsbolaget är inblandat :-) |
|
|
Kristoffer: gissade att det var så... ___ //Ulf |
|
|
Nej men de lackade huven i förväg så det tog bara en dag att byta och justera in den när den kommit. Dock tog det ca 5 v att få hem huven och lacka den men snyggt blev det( Borgs/ sollentuna billack). Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
|
Asken: Den tidsminimeringen lyckades även jag med. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Bra tips, för då behöver som ju bara bilen för avmontering, överflytt av delar från den gamla luckan och sedan återmontering av luckan. Borde ju hinnas med på en dag eller max 2 (kan man tycka...) ___ //Ulf |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag lyckades den ena gången av två :) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Tack för Er input. Som sagt tipset att lacka på förhand och sedan endast montera lät ju ganska smart. "Min" verkstad ville nämligen ha bilen i ca 1,5 vecka. : ( De ville dock se bilen och göra en färganalys för att få till nyansen rätt (var tydligen svårt att få till en orientblå lack bra annars). Mvh Magnus |
|
|
Huven de lackade här var orientblå och den lackaren hade varken blindhund eller bilen som prov utan lite erfarenhet...:) Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
| Om de vill ha bilen 1,5v så byter de sannolikt inte ut den del som är angripen utan bara lagar rostskadan. trist, för då dröjer det inte länge innan den dyker upp igen. | |
|
Magnus, snacka med Nicke på Borgs istället. 084458865. De borde kunna göra jobbet på en dag... Asken Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel... |
|
|
Hubbe: har du varit med om detta? att de rostlagar alltså? Jag har inte hört talas om det annat än på E39 när de gäller problem vid tanklocket osv. Där rör det sig om en mer eller mindre icke utbytbar karossdel. Annars bytar de ju karossdelen utan knussel. Estimatet på att byta ut min huv var först en vecka, så att de skulle ta 1,5 vecka om de skall byta mer än en karossdel är inte helt otroligt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Så mycket lånebilar finns det inte att uppbringa för tillfredställa alla som har inne sin Bmw på rostlagning. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.