AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
766

BMW 320- 96 Induvidual. Svart, M-Paket mm.

Skulle vara kul att veta vad ni värderar bilen till. Inte vad Ni själva vill betala.

BMW 320 Sedan. Induvidual -96.
BMW Cosmoss Svart Mettalic Sedan som är fullutrustad med allt. Med Special beställd Turkos inredning med sportstolarna. Lacken ser fin och bra ut. ingen rost! Likaså Inredningen. Underredet ser mycket fint ut, skyddat från rost, inga sprickor eller lösa föremål. Servad regelbundet, slitdelarna är bytta. S-bok.
Bilen har endast gått långa mil. Pendlar mil. 23 000 Mil.

M-Paket.
M3- Front Dimljus Läpp.
M3- Bakdel.
M3- Sidokjloar.
M3- Lister.
M5- Vinge.
M3-Backspeglar.
M-Chassie. Tillval.

Ny koppling Sachs. Eftermonterat.
Sachs Stötdämpare. Eftermonterat.
Sachs Sänkning. Eftermonterat.
Sport luftfilter. Eftermonterat.

Induvidual *
Svart Innertak.
Sportsäten m Halvskinn/Alcantara.
Turkos Inredning.
Nackstöd bak.
Dörrsidor. Turkos.
Velour matta. Turkos.
Mittarmstöd i Svart skinn.

Mp3 CD med 8 högtalare. Eftermonterat.
Stora Ljudpaketet.

Taklucka med El.
Klimatanläggning/AC x 2.
Stora Färddator panelen..
Nya sportratten m. Airbag.

Import.

Vinterdäck på 15” Fälg

*Avgassystemet är bytt för 2000mil sedan.

Finans kan ordnas för dom som vil ha det.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Det gäller att hitta någon som vill betala extra för den ovanliga inredningen och utrustningen. Jag gissar på max runt 50.000:- +-5000:- i slutpris.
Skulle gärna vilja se en bild först samt veta när den importerades, sen kan jag ge ett mer rättvist svar. mvh.
Jag skulle gissa på 40-50 till en normal köpare. Kanske 50-60 till en som betalar lite extra för vissa av grejerna.
Länk
Länk
Bilder på bilen.
Länk
Framifrån.
Hej,

En bil är värd precis så mycket som någon är beredd att betala för den, varken mer eller mindre. Men när det gäller Individualbilar brukar dessa sällan betinga ett högre värde än mainstream varianterna.

Bilen ser fin ut och du skriver att den är fullutrustad med allt. Man kan vara petig och påpeka att den verkar sakna Original M-fälgar, Original larm, träpaneler, HIFI-paket, PDC, ASC+T, bakre elhissar, helskinn och elrollo för att nämna några andra mer eller mindre vanliga options på E36.
Men välutrustad är den i vilket fall!

Det är bra att många slitagedelar är bytt på den men jag tror tyvärr att milen i kombination med inredningen gör andelen köpare mycket få.
Mina egna erfarenheter säger att välskötta E36 är mycket svåra att sälja just nu, gissar på ett slutpris på runt 40-45kkr.
Jag ville bara veta hur prospekts kan resonera! Själv har jag bra koll på detta.
Alltid intressant och se vad folk tycker och tänker om olika delar.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hallojsan. Ja sållar mig till Krostoffer L:s antagande. runt kanske 40 kkr mest pga milen det är tyvärr känsligt. Folk köper hellre en skruvad 12000milare än en välskött 35000milare utan att tänka mer än till mätartalet och inte till skicket.. Många saker kvarstår att besvara, lackens skick, polerad, omlackad? Däckdjup, sommarhjul? ÄR ACn servad? Blästrad front? Historik bakåt, finns kvitton som styrker historiken? Krockad?
Asken

Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel...
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Tror som Kristoffer_L (som vanligt...). Bilen ser fin ut och har mycket utrustning men färgen på inredningen, som inte alla gillar, tillsammans med milen (nu är inte 2 300 mil/år SÅ mycket) gör nog att slutpriset hamnar på runt 40k.

/Rickard
Asken. Du har så rätt så.
Vi får se vad som händer, det är ju trots allt vinterbilen.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Gissar på runt 40tkr som de flesta andra.
Hade den rullat 13' ärliga mil och haft 17tums så hade priset varit helt annorlunda misstänker jag men det är ju egentligen oväsentligt....
40" pga av mindre attraktivt motoralternativ. "speciell" inredning
och hyfsat många mil. Men kommer "rätt" köpare som uppskattar
färgen på inredningen och inte har milskräck så kanske du kan
få ut lite till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.