|
|
|
|---|---|
|
Vad sägs om detta detaljarbete? Länk "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". | |
|
Bah... Tycker det ser som om nån pervers ögonlocksfanatiker fått totalt fria händer och ballat ur helt. Tur att man inte är Saab-fantast. :-) /Micke |
|
|
Det är väl fortfarande samma gamla chassi... beprövat lurendrejeri inom den svenska bilproduktionen verkar det som. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Pratade med en säljare på Saab om nya 9-5 med 150 häst dieseln och det lät som att det var en Ferrari han ville sälja det var ju en riktig racer med den motorn, tills han frågade mig hur många hästar jag hade nu. Svarade, jag har en 6:a på 218 häst i min BMW 325. Då blev han tyst! Kanske inte var läge och sälja in en 150 hk diesel längre... It´s a fast world... |
|
|
För övrigt så lär denna tråd ryka om några minuter... Inte BMW relaterat... It´s a fast world... |
|
Paap Reeder |
... varför då ryka? Tycker detta är en bra jämförande diskussion med BMW- känslan i generna ... Saab har ett chassi som fortfarande har sin bas i "chassi för små fyrcylindriga familjesedaner". Att man sedan laddat på med en turbo som bl a medför att polisens befälsbilar inte går mer än 15000 mil innan motorn är slut och att det sedan efter ytterligare 5000 mil är dags för växellådan talar bara för att konceptet i grunden är fel. BMW chassie byggs för att få bra tider på Ringen .... inte att köra till konsum för att köpa mjölk. MVH /// Paap R |
|
Jag tycker helt ärligt att den är riktigt snygg, dock gör den sig betydligt bättre i silver än i svart. Interiören är det väl lite si och så med, en variant av den från 9-3SS hade varit trevligare. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Kan bara hoppas att den får vara kvar, men trådar som handlar om ett annat bilmärke har en förmåga att försvinna rätt fort. Kör ju en 9-3 hyrbil och växellådan är inte bra... Och vi som klagar på BMWs kvalitetssänkning gällande inredning borde alla ta en titt på hur det ser ut i en Saab. Hårdplast överallt... It´s a fast world... |
|
|
Någon har till och med mage att jämföra den med BMW 5 serie... Världen kan tydligen se olika ut i andras ögon. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Vilket är vanligast? Att man åker till Ringen och kör ett varv eller att man åker till Konsum och köper mjölk? :-) Själv har jag en kompis som står i ett val. Han ska ha ny leasingbil och väljer mellan Audi A4 2.0T, Volvo S60 2.5T och BMW 325i. Ett enkelt val enligt mig trots att jag inte har någon inplanerad resa till Nürburg. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.