|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Anders, nu blir det lite offtopic, men ett E3-register låter intressant. Kan man kanske få lite statistik på antalet i Sverige, via e-post? Renoverar ju en Si-77, som tyvärr tar otroligt lång tid att få klar, men till 85% är det färdigt nu. Vore kul att veta hur många (få) det finns kvar ungefär? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Någon som vet vart den extra mittkonsollen kommer ifrån på den röda m5an?? Vart får man tag i en sådan...? Min Bil - Länk |
|
|
gemini@ jag gillar dina inlägg om M-speglarna och myser ;);) - HELT RÄTT det skall vara M-Technik-Aerodynamik-speglar som då när det begav sig fanns till E34,E31,E36 som tillvall med OLIKA reservdelsnummer (fästet) och användes faktiskt först till E34 M5 3.6 US bilen av årsmodell '93 som standard-utrustning (faktiskt) - (tillverkningen av 3.6 M5 forsatte som US-modell under 92/93 parallelt med tillverkningen av 3.8 M5/M5touring) - står på dig !!! M-Technik-Aerodynamik-Speglar skall det vara. (att sedan även BMW skriver M3-design i några av sina publikationer är den mänskliga faktors, FEL blir inte RÄTT bara för att någon -broschyr-Nisse- på BMW inte vet vad han sysslar med) |
|
Gemini__ |
Hehe precis, så sant som det e sagt. =) Men ett fråga bara. Du skriver att de användes först till E34 M5 3.6 US -93, men dök de inte upp först på -92 till E34 M5 "20 Jahre Motorsport-varianterna"? Mvh: Thomas Länk |
|
jo, både och, för att tillverkningen av årsmodell 93 för USA där speglarna tillhör standard-utrustningen började ju någongång på hösten '92, kanske Sept./Okt. m.a.o. ungefär samtidigt som "20 Jahre"-bilen ritades fram och sedan tillverkades - det är ju IAA i Frankfurt just nu och det var ju säkert IAA 1992 i Sept också det är nog där de introduderades (MEN DET ÄR INGET SOM JAG KAN STYRKA PÅ NÅGOTVIS, det är ren spekulation från min sida ;)) |
|
Gemini__ |
jasså på så vis, då är jag med i matchen igen. =) |
|
Hmm...vad har han "kladdat" på ventilkåpan?...Såg inte speciellt snyggt ut måste jag säga.. Mycket kladd på den där bilen i övrigt också tycker jag,inte värd priset enligt mitt sätt o se. Spontant bara :) Mvh Janne. |
|
|
först tyckte jag WOW när jag såg annonsen efter tips (tack Anders !) - men nu fick jag precis utrustninglistan på bilen och då är det lite mindre WOW för att någon har -lekt- 'Individual' med den bilen och det är ju lite synd för att i original finns det INGEN 'Individual'-utrustning alls på bilen och klädsel skall vara - (0475) Antrazit Stoff M5 - dvs. standard-tyg-stolar - - måste ut en sväng (familj-taxi), fortsättning följer......... M5touring register |
|
|
Nä då är den bilen inte alls intressant för mig heller. Att vissa ska ha så svårt att hålla nått i det skick det ska vara,finns ju massor av andra mindre roliga BMW att dekaltrimma. Det kommer säkert att bli svårt att hitta en fin orginal M5,ska köpa en i vår förmodligen,om det inte blir en M3GT! Just real M-power |
|
|
här kommer fortsättningen..... smaken är olika och själv försöker jag att ha respekt för det mesta, vi kan ju vara vänner även om vi tycker olika - OM man vill ha en mycket speciell M5 och bygger sig en sådan, så är även det ok för mig. MEN om man nu har gjord det -för dyra- pengar, varför då sälja ? det är ju som att kasta pengar i sjön. (ok, jag är medveten om att det KAN finnas omständigheter som förklara, t.ex. är sådana bilar ibland till salu av ett dödsbo - så har respekt !). - bilen är tydligen ombyggt till stora delar och allt som gör den speciell är INTE original, inredningen, fronten, US-sidolyktor och inte heller M-Teknik-speglarna även om de fanns som tillval (det gjorde ju M60-fronten också) - att bilen sedan har fått en tekniskt genomgång med massa nya delar är ju förstås bra, kanske det är en drömbil för någon i allafall och varför inte ?? - från fabriken leverades bilen enligt följande: HC91 Typ M5 ECE E34, färg: mugellorot (274), klädsel: anthrazit tygg M5 (0475), tillverkn dt 24-11-1992, tillvalsutrustning: 216, 240, 245, 302, 303, 339, 354, 401, 423, 459, 494, 500, 534, 540, 662, 676, 686, 782, 860 samt 902 -alltså ingen Individual-utrustning alls - ändå finns det EN sak som är speciell med bilen (även om det finns många andra sådana och inte minst i touring-utförande), utrustningskod 902 står för = special control, press-car - vilket betyder att bilen var avsett som DEMO-bil för biltidningar eller något annat press-jippo - - sådana är de kalla fakta, om bilen sedan är en bra bil eller ett meka-offer, ett bra köp eller en dålig äffär, DET får var och en avgöra för sig själv - Tack för ordet ;) M5touring register |
|
|
m5toureg: Själv saknar jag inte heller respekt för andras smak,men det tar ju på fina orginal e34 M5! Det kan vi vara överens om va? Den här bilen ser onekligen rätt fin ut..inget snack!men värdet för mig med massa krimskrams är lika med noll även om det är gjort med största finess! Inredningen är inte alls tokig tex..Bilen är säkert mångas drömbil,det är jag rätt säker på. Men vill folk betala för saker som är icke orginal?Jag menar att en "gammal" M5 för dom pengarna är ju nått som en BMW tokig ´människa köper.Frågan är då om all denna styling betalar sig. Tack för alla fakta m5toureg! Just real M-power |
|
|
Ingen BMW original klädsel alltså, lite synd. Hade det varit -äkta- så hade det varit exklusivt, men ser ju fortfarande ok ut. HD91: Ok! Det löste en hel del om de påståendena.. |
|
| Gemini__: Stämmer det du säger. Men dom flesta säger ju M3-speglar.. Men jag ska bättra mig :) | |
|
simon_76@ jag håller med, varje E34 M5 som förstörs eller som i det här fallet förändras ökar värdet på de kvarvarande bilarna i välvårdat original-skick - andra må ha en avvikande uppfattning och det är också helt ok för mig - |
|
|
Känner igen denna bil.. som tidigare sagt så rullade den här i Åkersberga ett tag. (måste ha gått rätt hårt för polisen stoppade mig flera gånger bara för att upptäcka att det va "fel"bil) Träffade killen som blev första ägaren i sverige när jag böt trågpackning hos vår lokale BMW mek. Då hade han problem med avgasvärden och ryckningar. Såg att bilen va den mest spartanskt utrustade M5 jag sett. Inget skinn på varken stolar el mittkonsol och just inget mer. Läckera dubbla antenner borrade i bakluckan mm Men visst nu ser bilen mycket trevligare ut än då.. Tänk vad en rekond mm kan göra.. Skönt att nån kan begära lite pengar för en M5, dock va väl detta lite överdrivet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.