AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.783

Är inte det här en winkelhock eller annan spec. modell?

Sida 1 av 2
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Länk

Hursomhelst så måste det nog vara en av dom finaste e34orna som finns!!

Min Bil - Länk
svavelvinter
vet inte om det är en winkelhock, men den är grymt fräsch!

Dock lär han itne sälja den tyvärr, det priset attraherar inte många idag. Då lägger man hellre till 50 papp å köper en e39 m5, thats life.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det är en vanlig M5 E34, ingen Winkel, Cecotto eller 20 Jahre Motorsport. I alla fall om man kollar på chassinumret. Troligtvis en Individualbil!

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kan ju varit någon som har satt dit allt det röda och allt annat också.

//Schnitzer

Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Den är ju riktigt fräsch på bilderna i allafall.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det har just i en annan tråd återigen fastslagits att en M5e34 i s.k. ”nyskick” absolut max är värd 50 kkr.

Den här aktuella bilen är ju dessutom röd!

Prova ring och bjud 40 kkr + en påse vinteräpplen, hänvisa till forumet på AP :)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Röd är ju den rätta färgen på en E34!

Hade jag haft pengar hade jag köpt den här (ifall motorn o allt sånt är i bra skick) och inte en e39 m5....

Men fyfan va fin e34!!

Min Bil - Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Birka:

Japp, jag håller med dig! Varför inte bjuda 30kkr :) :)

//Schnitzer

Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Den var väldigt fin.. Det enda jag tycker är synd är M3-speglarna och baklysena.. Gärna vita blinkers, men då ska dom sitter där dom sitter orginal, sen så på med första generationens E34-speglar då är det min drömbil :)
Gemini__
Golddigger: Hur kan du vara säker på att där sitter M3-speglar. Dessa "M-aerodynamikspeglar" kom ju faktiskt först till E34. Så rätta benämningen kan i detta fallet vara M5-speglar =)

Ha det!

Mvh:
Thomas

Länk
Ingen mer än jag som reagerar på att det är "V8" front ( och huv...) på den, samt att den verkar ha USA sidelights...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det står ju i annonsen att bl a skinn, röda bälten, US sidolampor är nya på bilen så det har ju med andra ord inte suttit där när bilen var ny.

I alla trådar där M5 till salu diskuteras så sågas bilarna direkt det är detaljer som avviker från original. Hur ska man då se på en den här bilen? Verkar vara i ett mycket gott skick och även påkostad en del nyligen men det är mycket detaljer på bilen som den inte hade när den lämnade bandet. Är det inte så att dom som är villiga att lägga en bit över 100' på en M5 E34 också vill ha den så nära original som möjligt?

___
//Ulf
Nja... Vita blinkers mm mm är väl helt OK "styling", jag tycker mest bara att det är ett intressant faktum att bilen har V8 front/huv.... bara för att det är snyggt eller kan det bero på att den gammla fronten är "utsliten" kan man ju fråga sig....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Gasar-Magnus: Jag reagerade direkt på det!"v8" fronten är ju helt fel på en M5 om den inte har suttit där sen ny,då skulle bilen bli ganska så kall för mig faktiskt..men vita blinkers,speglar,fälgar osv..är ju en "skitsak" att fixa till om man vill ha orginalutförande på vagnen.
Hmm fanns den fronten som tillval innan 95? vill minnas att det diskuterats tidigare men jag kommer inte ihåg hur det var med den saken.
Jag tycker iaf att e-34 är snyggast med den äldre fronten..

Håller med Programmer om att det sågas friskt om bilarna aviker från orginalskick.
Samtidigt förstår jag folk som stör sig och får ett oseriöst intryck trots ett bra skick på bilen om det sitter en massa krimskrams som absolut inte satt där från början (för jag är en av dessa orginalnissar)
Hur som helst så ser ju just denna M5-93 riktigt fin ut,men även jag tror att den blir svårsåld med det "höga" priset..
Synd att det blivit såhär..

Just real M-power
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Som på alla andra bilar är det precis likadant på den här, det finns alltid något att fixa till, trots priset. Det är långt ifrån en perfekt vagn!

V8-fronten kunde man "tydligen" beställa från fabriken, men då går det under Individual. Så har man lista på bilen så kan man kolla under Individual-datan om det står något om den breda grillen, OM man kan få det utdraget. Som säkert många vet och har märkt så kan man inte få ut all Individual-data från BMW längre. Det har antingen försvunnit eller finns undanstoppat på något annat ställe. Det är väl först i mitten av 1995 och uppåt som all Individual-data finns.

//Schnitzer

735
En fraga dock: Ar ratten orginal? Ser inte ut att vara en M-ratt .. Tycker att det ser ut som en konventionell ratt med ett ditklistrat BMW-marke. Stammer??
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den airbagratten fanns på M5, men BMW-märket som sitter i mitten är ditmonterat efteråt.

//Schnitzer

//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Ja den var mycket fin! Bara lite detaljer som ska återställas, sen var det en av de bättre man sett på länge.

Hur är det med denna då?? Länk

Först "Köhler" och sedan "Skickad till MATTHES siedl tuning från fabrik".

Stämmer något av detta, och vad är gjort i så fall? Sitter något emblem i fronten som är svårt att avläsa.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det är ju nissen som åker runt i Karlstad på kvällarna. Är inte "Siedl tuning" styling som t.ex. spoilerpaket, etc? Den ser ju inte ut att ha det i alla fall. Troligtvis någon påhittad historia, i alla fall vad jag tror.

//Schnitzer

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det var en del stavfel samt faktafel i den annonsen. Jag har utrustningslistan på den bilen (som Misano länkade till) och där finns inget utöver det vanliga i alla fall. Jag har granskat den när den stod utan front hos plåt- och lackverkstad. Matthes är inte bara tuningdelar utan också en helt vanlig auktoriserad BMW-handlare, de sätter emblemen på de flesta av sina salubilar så det behöver inte vara något värstingtrim för att emblemet sitter där, men det är möjligt att det är gjort någon mindre detalj på den bilen, i efterhand förstås, inte något fabriksoptimerat. Har sett bilen in action förr och den går som en M5:a brukar göra, inget special med avseende på prestanda. Vad "siedl" är för något har jag ingen aning om, men det hör inte ihop med företagsnamnet Matthes i alla fall.
Bilen har tydligen både "alacantra och mocca", tyvärr stämmer inget av det alls. Den har snarare en syntetisk mockaklädsel, kallad alcantara, samt tyg (kod 0476).
Nürburgringpaket är i vanlig ordning felstavat samt innehållet i paketet är inte helt korrekt återgivet, EDC är nämligen standard oavsett om bilen har Nürburgringpaketet eller ej. M5-emblemet bak sitter helt åt pipan, annars ser ganska bra ut, bör klart vara värd det pris som begärs, såvida inte servicen är helt eftersatt.

-M5 E34 Limousine register Länk
An
56
Anders Jonsson
325i -01
325i -85
3,0S -75
3,0Si -74
3,0Si -74
3,3LA -74
2800 -70
2500 -69
Hej,

jag var och tittade lite närmare på bilen nu på lunchen. Den har en bra dokumenterad historik och rullade först i München och därefter i norra Tyskland till 2003, därefter i Åkersberga norr om STHLM och sedan våren 2005 i GBG. Som det står är mycket nytt och bytt, antingen på BMW eller på "märkesverkstad". Skinninredningen är nyuppsydd i somras hos DEN bätsa sadelmakaren i GBG och verkar mycket högkvalitativt utförd. Dock är det fullt med vax i hela motorutrymmet och m-loggor över fjäderbenslagren samt en svart stripe på sidorna mellan dörrarnas nederkant och sidolisten - inte särskilt smakfullt i mina ögon. Den har heller ingen kontrastlackering. Lacken i sig är dock i bra skick men ljusförhållandena gjorde det svårt att kolla eventuella lackskarvar o dyl... Hann inte provköra - det överlåter jag till eventuella intressenter. :-)

MVH

Anders Jonsson
E3-Register Schweden

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.