|
|
|
|---|---|
Ande |
E34 M5-92 3,8l Är det nå´n som vet vad det är för en sensor (givare) som siter monterad under luftmängdsmätaren in i luftburken? Det är en spetsig "plastnippel". Min gissning är temperaturgivare, men är ej säker! Måste veta vad den är bra för, så jag vet var jag ska placera den i konfiltret! *Ande* |
| Hmm..Om du tar tag i "slangen" och för nipplen åt sidan..Pyser det då?? (när du har bilen igång) | |
|
Den e elektroniskt kopplad så det lär inte pysa så mycket =) Jag kan tro att det är temp mätare men jag är inte säker. |
|
|
Den är en lufttempmätare. Jag satt den på utsidan av konfiltret. Man kan ju binda fast den med någon ledning (inte så farligt snyggt) men jag lyckades kila in den mellan div. delar och konfiltret. Om du inte har den med fungerar motorn, men den ilskna "check engine" lampan lyser rött. Inte farligt snyggt det heller. Tempmätaren ska veta insugsluftens temp, så du hittar säker någon plats nära filtret. Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
Ande |
Tack för det!... Tänkte placera den i mitten i fördjupningen fram i filtret, där bör den fungera ok + att den inte syns så mycket, bara sladden. :) *Ande* |
|
Monerade in den i mitt filter, borrade hål på sidan och skruvade fast den i gummit, kan inte tänka mig att det ska vara nått anat än en tempgivare. Patrik L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.