AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
11.092

STÖLD: Kromade ventilhattar...

Sida 1 av 4
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Satan va SNE jag blir!
Hade varit i Kista Gallerian och handlat lite kläder. Kommer ner i tillhörande garaget efter ca. en timme för att upptäcka när jag kommit hem att de kromade ventilhattarna samt kragar som så fint prydde fälgarna vid utflykt var borta! Blir fan tokig! Man känner sig så liten. Vet att det rör sig om en skitsak, men VA FAAN!?? Vad är det som gör att inte snorungarna som kutar där kan hålla fingrarna i styr? Hade jag sett någon gjort så på någon ANNANS bil hade jag nitat dem! Hade det varit på MIN... AAARRRRRGGGGHHHH!!!

DANNE
Min bil: Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
det är ju så nu förtiden. inte får man ha något för sig själv längre....
man blir så arg när någon inte kan håla sina fingrar i styr....

MvH Bmw 4-ever
Kan vi inte starta en "alla oss som det är synd om fond" ?
Min låda rasade på väg upp till Knutstorpsträffen så jag vill ha pengar ur fonden DIREKT isåfall!

Dandelude: SÅ störigt, faktum är att någon tönt norpade mina ventilhattar för några år sedan. Passade på att köpa några uppsättningar när jag var I N.Y

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Jaga blev också av med mina kromade ventilhattar i somras...
Det är kanske en liga...
Lars
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Jag blev av med mina i helgen. Var väl säkert några ungar med moppemusch som vill ha såna på sina vespor.

328: Länk
318: Länk
/Daniel
Danne:
Lider med dig och är helt klart inne på ditt spår, den som rör bilen kommer aldrig förstå varför han gjorde det!

///Micke
Touringklubben: Länk
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Förstår Din ilska och håller fullstädigt med Dig...

Men, faktum är att lösa grejjer på bilen som folk i moppeåldern vill ha är inge bra att ha. Som att pynta bakluckan med en back starköl...

Carl
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Carl: Ja de sista är ju så sant som det är sagt =)

/Daniel
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Som sagt,man blir förbannad när man inte får ha sina saker i fred.Hade inbrott i min bil för ett tag sedan.Hörde larmet gå igång på en bil å vaknade.Såg en volvo stå utanför med dörren öppen.Trodde först att det var några som skulle hämta den bilen som larmet gick på.Då såg jag att rutan var inslagen på volvon och även min bil.Då hör jag att grannen skrika´´jävla horunge´.Då förstod jag vad det gällde.Jag blev så förbannad så jag slängde ut min 14 tumms tv rakt ner på taket på pissråttans bil.Gissa om han sket på sig hehe.Tyvärr så drog han innan jag å grannen han ner.Det jag inte fattade var att han hade försökt å få ut stereon utan fronten på.Vad ska man med en sån till då??

BMW e lag
ha
734
haack
X3 30d -18

cstjawa: så ruggigt bra gjort!

/crille (som åxå saknar sina kromventilhattar)

the sky is the limit!
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Förstår att du blev skitsur Dandelue.

Har själv varit med om samma sak ett antal gånger och då ska ni veta att jag inte har några särskilda ventilhattar utan standard original BMW i stål eller plåt eller vad dom är gjorda av. Kostar 3 spänn på BMW. Varför stjäl man sånt ö.h??? Fattar inte att det har blivit så svårt för folk att skilja på mitt och ditt?

Niklas

Fransosen
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Tack för medhållet gubbar!
I dag känns det lite bättre då jag gick förbi den lokala däckgubben. Han tyckte det var förjävligt och gav mig ett nytt set. Det finns fortfarande sjyssta människor. Stort tack till GLÄDJENS DÄCK OCH BIL i Upplands Väsby! :)

DANNE
De måste väl leva upp till namnet;-) och lyckades tydligen...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag var glad i alla fall. :)

DANNE
Sa
90
Samid
318i -89
Dandelue: Dra åt ventilhattarna med tång! Lite opraktiskt men då kan inte vem som helst som går förbi bilen skruva av dom för hand.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
När jag tvättade min 323:a förra helgen, upptäckte jag också att mina ventilhattar var borta, jag köpte nya och skruvade på, nu såg jag ett en av dom nya var borta, det verkar vara ett begärligt stöldgods.

BMW CS #5206
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Christer-
Tror du inte att du tappat en då? Jag undrar om någon skulle gå förbi din bil och endast plocka en? Personen kanske hade en enhjuling i och för sig;)

DANNE
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Dom sitter bra fastskruvade, men han kan ju blivigt störd i sitt arbete. Jag vet bara inte var det sker. När bilen står i Gbg på natten är den tv-övervakad och platsen den står på är larmad, så där gör inget nåt utan att jag märker det, och hemma står den på tomten, men duet går ju snabbt att skruva av några hattar, så det kanske sker mitt på ljusa dan. En gång hade nån tagit en hjulmutter på min e39:a, och det hände natten innan den skulle besiktigas, så jag fick åka och skaffa en ny mutter och visa upp bilen igen.

BMW CS #5206
ha
43
hasty
Bmw 525i -91
Välkommen till klubben =)
Mina blev stulna för nån vecka sen =(
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Nu har dom även stulit dom på e30in. Jävlar vad trött jag blir

/Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.