|
|
|
|---|---|
| Har väl inte mekat så mycket med min 328iA e46 -98, och är mitt uppe i husbygge. Så fixar jag detta lätt och snabbt själv ? | |
|
Vad har du fått för anmärkning? Otillräcklig bromsverkan? En sida ur funktion? Rörelsereserv kort? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Oj sorry. Sambon besiktigade den åt mig, men det var otillräcklig bromsverkan, jag fick killen på mobil som besiktigade och jag menade att det är en automat så handbromsen används sällan men det hjälpte tydligen inte.. |
|
|
draven: Nej, det hjälper inte. Det är snarare anledningen till att parkeringsbromsen blivit dålig... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| ok men kan man justera detta ? Eller är det backarna man ska byta ? | |
|
Där sitter väl självjustering på den ?:S kanske den som har börjat kärva? mvh // Rasmus |
|
|
Hmm ja jag vet faktiskt inte. Vill gärna ha reda på vad det brukar vara för fel . För er som har en likadan modell ? |
|
| Hur funkar det ? Är det dom vanliga bromsbackarna som även jobbar när man drar handbromsen. Så det är inga separata handbromsbackar ? | |
|
Handbromsen är inte sjävjusterande på E46. Det sitter separata små bromstrummor inbyggda i bakre skivorna. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Om det är som på e36 så lyfter man damasken vid handbromsspaken och släpper på vajrarnas spänning. Sen hissar man upp båda bakhjulen och tar av däcken, sen får man spänna handbromsen genom hålen där hjulbultarna satt, det sitter ett "drev" eller vad man ska kalla det där spänner du tills precis innan bromsen låser "trumman" Sen sättar du tillbaka däcken och finjusterar från kupèn med de två vajrarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.