AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
560

Bromsar......

Visa användare
23
Gnagarn
E30 325 Turbo
Finns det större ok, att köpa som passar någolunda bra utan alltför stora modiferingar... eller är det Wilwood,Ap racing eller motsv, som gäller.. Någon som kan några priser på satser eller nått? Tacksam för alla svar.

Lind.
Grusse
Du har ju -94:ans 750 fyrkolvsok, dom passar direkt utan modifiering, men då måste du ha 324mm bromsskivor.
Peter
Tjoho.. det där låter ju lite intressant.. hmmm finns det några skivor som passar rakt av som är 324mm? annars måste man väl svarva till nått eller? hmm..

Länk :-)
Jo
744
Jonhny
745 -85
Grusse:
Berätta gärna mer om en sån bromsuppgradering. Vilka skivor passar osv ?
Visa användare
23
Gnagarn
E30 325 Turbo
Ahh vad trevligt, man tackar för svaret...men vad faan ska man ha bak?
Man kan ju inte köra med dom fram och orginal bak...ser ju inte klokt ut, fast dom som sitter bak på 750´n kanske passar på E-30...hmm något bra förslag?
Grusse
Jag vet inte om några skivor som passar rakt av, jag var tvungen att svarva nytt centrum på skivorna.
Visa användare
23
Gnagarn
E30 325 Turbo
Var har du för några bromsar bak??
Jo
744
Jonhny
745 -85
Sitter det 324mm skivor på 750 -94 också, eller kommer de från någon annan bil ?
Svarvar man om centrumet med nya bulthål eller är det helt nytt centrum ?
Grusse
Det sitter 324mm på 750 -94. Dom skivorna bygger för mycket innåt, därför så måste man göra ett nytt centrum. I bak kör jag med orginal M3 E30 skivor.
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Grusse: Hur ser det nya centrumet ut?? Hade varit spännande om man kunde fått en måttad skiss att svarva efter!

Har du nån ritning så kan jag lägga upp bilder på egen webserver!

Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Oops... Glömde. Hur stora fälgar behövs efter modifieringen? Räcker 15 tum?

Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
jag har 2 alpina ok liggande,kommer från B6 för 296mm skivor.
kan det vara av intresse?

Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Ja, men det beror på. Måste man ha alpinaskivor, eller finns det andra skivor också som passar? Går det att köra med 15 tum och dessa ok? Pris?

Du kan maila mig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.