|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad man behöver för anslutning på ett sportluftfilter till bmw 325 - 93 ??? | |
|
har precis gjort det själv för 1 timma sedan...80mm e omkretsen på lmm mitt råd till dig blir att skaffa sk cda box eller kdi box vilket skärmar av luften OCH ger effekt.. kolla bild...kostar från 1400:- till 3400:- kolla www.misab.se klicka på filter,sedan KDI....jag köpte en plåtvariant..finns i kolfiber oxo..dessa skärmar av all varmluft från motorn o du kan mata den ren luft som kommer utifrån direkt....alltså e det kallt ute har kall luft..bättre genomflöde oxo.... |
|
|
okej kanon ska kolla detta... tack ! |
|
| Men hur blir det då med insugnings ljudet som man får vid öppet filter?? | |
|
lite uteblivit insugsljud MEN nu fyller äntligen filtret en funktion,,,dvs förser bilen med ickevarm luft som det finns gott om i motorrummet...men visst låter det.. |
|
|
OK....vad får man för 1370kr tex......både filter, filterhus och slang eller??? Alltså under " MISAB Polyester Sportluftfilter, Kalluftsfilter KDI (Direkt Air Kit) ". |
|
|
för 1350: fick jag filterboxen,slangklämmorna som behövdes,luftslang.. sedan fick ja komplettera med en silicon övergång för att trycka in tempgivaren i ...summa 1350:- plus 79:-(på micro) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.