AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
986

hur kolla vilket land en bil är såld i?

Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Hej!
har precis köpt en 525i touring -92 som jag vet är importerad men hur kollar man var den kommer ifrån?
blev lite fundersam på om den är fransk för det stod syntetique skrivet på motorkåpan samt att checkcontrollen talade franska tror jag...eller om det var italienska och då hade den varit utan batteri ett tag...
Går det att se på ex:chassi nr var den år såld som ny?

Mvh Andreas
Kolla med bilprovningen/bilregistret. De har en avdelning för tekniska frågor, be dem koppla dig dit. De kan garanterat gräva fram lite gamla papper från din kärra. Förresten, fick du inte med ett endaste litet papper som du kan använda dig av i din "spårning"?? Typ servicebok, manual, servicefaktura, gamla garantipapper, eller andra kvitton??
Den har inte gula framlampor/dimljus? Lagkrav i Frankrike på den tiden, ring BMW så kan dom lämna utrustningslistan på din bil, där står ursprungsland, synd att det inte är en MB, på dom kan man få reda på alla fakta direkt på nätet, inklusive kod för vilken återförsäljare som sålde bilen;)

Mvh Stephan
Ring bilprovningen och kolla var regbesikningen gjordes och beställ en kopia på regbeviset som dom lämnade där när den reggades i Swerige så ser du var den kommer ifrån.
Franska = Belgien skulle jag tro...
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Hej!
man tackar nu har jag lite att gå på,kan ju vara intressant å veta lite....

dåligt med några papper endast senaste bes pappret och instruktionsbok....tyvärr.

Den har vanliga lampor,men den har ju gått nästan 10 år i sverige så dom är nog utbytta några gånger....reggad i sverige -96

jag återkommer då jag fått reda på nått.....

Mvh Andreas
Lite O/T men:
Stephan735i:
Vilken hemsida kollar man dessa uppgifter om Mercor på??
*nyfiken*
Rolex; Denna sida är det, fungerar inte på US-versioner eller dom allra yngsta, och hela chassinumret behövs, Länk

Mvh Stephan
Stephan735i:
Tack så hemskt mkt!

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.