AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.145

Bilen tjuvstannar

NR
120
NRW
330xiA Touring -01
Min E 46 330 har senaste månaden tjuvstannat flera gånger.
Förutsättningarna alltid likadana, bilen är varm och har stått 20-30 minuter. Den är då lite svårstartad och vi första rödljuset tvärdör den när jag ska iväg. Två-tre stopp kan jag få om jag inte underhåller med gas. Sedan som kall är allt ok igen.
????

nrw
ci
41
civilare
330xi -01
Hej, jag har samma problem med samma bil och årsmodell utom att jag har manuell, har du kommit på vad det är?
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Det låter som det klassiska, vev- och/eller kamaxelgivarna. Jag hade snarlika problem med min 318 som efter en felkodsavläsning visade sig vara just dessa. Om du söker på någon eller båda dessa så hittar du en del läsning där du kan jämföra dina symptom.
ci
41
civilare
330xi -01
Tack ps, jag har forskat lite och det överensstämmer med det du skriver. Har kollat på ebay efter delar och de finns massor med handlare som säljer givare så det är nog inget ovanligt att de går sönder eller strular i alla fall. nu när jag var ute och körde nyss efter att ha ryckt en del i kontakterna så går bilen som den ska men det kanske bara är temporärt, att givaren kanske slutar att fungera då och då eller om det är så enkelt att det är glappis i någon kontakt, vad tror du? Kollade på you tube hur man byter givaren(eller ena i alla fall, det är ju både in- och utloppsgivare, eller?) och just den som det visades på var det busenkelt att byta.
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Jag har tyvärr ingen aning om det rent tekniska i problemet, var givarna sitter ens eller något sånt alls, jag lämnar in min bil när den bråkar med mig. ;)
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Felkoder måste man alltid kolla för att börja me annars slutar de me att man kan byta halva bilen utan att få felet avhjälpt

superman
ci
41
civilare
330xi -01
Hej mina vänner, jag har inga felkoder eller varningslampor som lyser, bilen beter sig bara mellan varven som att givarna är trasiga, kan de fungera då och då eller kan det bara förklaras med glappkontakten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.