AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
542

Rimligt pris för en 320 coupe -87

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Vad e ett rimligt pris för en sådan? Svart, 25000mil.. en hel del slitdelar bytta nyligen.. bl.a stift och kamrem, ny bes utan anmärkning...
Vad kan vara rimligt?

mvh Daniel

20 000 - 40 000 skulle jag säga
Sp
3.093
Spajjjs
JacaN: nu är du nog ute och reser? hehe

Jag säger rent spontant 10-15tkr.

Men någon coupemodell av E30n finns inte, däremot en 2dr sedan ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Sp
3.093
Spajjjs
Jaja Olof..nu ska vi inte va så j-la petiga :P

E
1.156
E
320 ci cab -04
Rost?

Räkna med att vagnen är allt annat än rostfri!

Max 12000:-

E

Sp
3.093
Spajjjs
Enligt ägaren ska där har varit lite ytrost som han fixat.. annars så ska den se bra ut i karossen...

E
1.156
E
320 ci cab -04
Har själv en E30, som går som entusiatbil, den står i garage osv osv. Men rosten tar sig fram ändå, jag lovar. En -87 som gått 25000mil är inte körd 200 mil om åtet bara i fint väder osv. Titta ordentlig, så hittar du garranterat. Ta för skoj skull bort ena dörrinsidan och titta längst ner där. Det gjorde jag... snyft! Så det finns säkert, lite mer än ytrost. Rosten kanske inte syns eller rosten kanske i får bilen underkänd vid besiktning - men den finns. Det innebär inte att det är en dålig bil. Men du bör ändå inte betala mer än 10-12 tkr. 18 år gammal bil som gått 25 000 mil.....även om det är en BMW

E

Max 10-12k beroende på skick.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Nu blev jag bara lite nyfiken på vad min kan va värd, hör ju inte till ämnet men.
Jag har då inte planerat att sälja min E30 325 än iaf, men om nån kunde säga ungefär vad jag kan begära för den?
precis slagit om till 20000 mil (är en -87)
så gott som rostfri, bara en liten bubbla vid tackluckan och bakskärmarna är lite rostiga. Välservad, bytt olja i motor och växellåda för ca 5 mil sedan, nya hjullager fram (ca 100 mil). Felfri inredning förutom det vanliga stället:P
Tickar lite lagomt på ventilerna, men det ska fixas under vintern nån gång

Ska även sätta dit ett orginal M-tech 1 paket på den i vinter/ till våren nån gång

Så vad tror ni jag kan begära för den?

BMW Club Schweden, Medlem Nr: 06086

Länk
E
1.156
E
320 ci cab -04
Tja, personligen tycker jag det är svårt att prata om vad en bil är värd om jag själv inte i samma stund står med plånboken i handen. Men i princip så brukar ca 20 år gamla bilar inte betinga några stora pengar. Tittade även på din länk. Fin bil, men inte direkt få ägare, körd av en gammal gubbe till kyrkan på söndag.

Jag tycker att du gör rätt i att fixa och skruva på din bil, sälj den inte! Vill inte göra dig ledsen men den är nog inte värde mer än ca 10-12 tkr.

Njut av bilen själv. Vet man med sig att bilen är välskött och fungarar så är bilen oftast mer värd för ägaren än för en potensiell köpare.

E

jag gav 25000 för den där jag köpte den för ca 4 månader, så OM jag skulle sälja den släpper jag inte den under 20000 iaf..

enligt besiktningspapperna så har min gått ca 500-700 mil mellan varje besiktning tills nu när jag köpte den... så det förklarar väl skicket

BMW Club Schweden, Medlem Nr: 06086

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.