|
|
|
|---|---|
|
Ar det nagon som vet om det finns fordragna hogtalarkablar i bakdorrarna pa en E39 utan DSP? Skulle villja satta in en tweeter per dorr men vill ej dra nya kablar. Funderar annars att gora en "hemma-gjord" koaxial mha std hogtalarna i hatthyllan och tva tweeters. Std hogtalarna bak "really sucks"! Diesel är bäst! | |
|
Sucks är förnamnet. Jag söker samma info. FP |
|
| Fattar inte hur BMW kan ha så kasst ljudsystem, vår andra bil (corolla .98) har typ 4 ggr bättre ljud i en 400' TSEK billigare bil.... | |
|
Grabbar! Va gnäller ni för? Jag är helt nöjd med ljudet i min 540. Professional sound med DSP och CD-växlare och eftermonterat "Enhanced M5 sound upgrade". Mvh, Steaman |
|
|
Originalljudet sög, mem efter att ha monterat en baslåda blev det riktigt bra! Dock så undrar även jag om kablar är fördraget till bakdörrarna?? Stabilt. |
|
|
Vad skall du ha för något i bakdörrarna? Jag tror att jag har en diskant i varje bakdörr, men vem märker det? Mvh, Steaman |
|
|
Klart du är nöjd eftersom du har värstingpaketet. (inte prisvärt dock men ändå..) men för oss stackare med snikgrejorna är det inte kul - jag lovar, :-) |
|
|
Det så kallade värstingpaketet är mycket riktigt inte värt pengarna. Den subbas lådan som sitter under hatthyllan år rena skämtet. En stor plastlåda som är tillverkad av Nokia. I plaslådan sitter 2 stycken 5,25'' högtalare, rena skämtet. Jag undrar fortfarande vad det är för vits med att sätta högtalare i bakdörrarna. Är det inte viktigare med ett bra 3-vägs framsystem och ett kraftigt bas och subbassystem i bak? Jag gör inte anpråk på att vara expert på något sätt! Mvh, Steaman |
|
|
Är det NÅN som kan verifiera om fördragna kablar finns i bakdörrarna på E39? Hjälper ju inte så mycket med hur de bilar funkar/låter som redan HAR högtalare här. FP |
|
|
JAg har inte hittat någon info om kablar i bakdörarrna, däremot vet jag att MDS har bättre 5 1/4 högtalare som precis får plats i originalhålen i taket, vilket åtminstone innebär ett bättre ljud bak... Stabilt. |
|
|
Hej, Det finns INGA kblar dragna till bakdörrarna !. Finns inte heller extrahögtalar kablar dragna till mellanreghögtalarna på front sidan. |
|
|
varför ska du ha högtalare i bakdörrarna? som man brukar säga: det är du som har betalat för kalaset, inte dom som sitter där bak, alltså är det du som ska ha bra ljud, satsa på ett bra framsystem istället. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.