AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.342

Premiären av E91 Touring?

Sida 2 av 3
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Premiär i morgon hos Paulssons bil i Hbg, har bokat in en 325i touring för provkörning, skall bli spännande.

//Palle
hur många av er här på forumet har beställt e91?
ro
3
rooster
325XiA Touring -06
Jag beställde min 325 Xi i juli. Den skall gå i produktion v.39. Längtar som fan.
ch
50
christer.n
325iTouring-06
Jag. 17juli med lev.vecka 41
V12 LeMans
rooster : det är ju snart ,;-) .

På Paulssons i Ängelholm var det (igår) tre månaders leveranstid .

jag tror att e91 kommer sälja väldigt bra här i sverige...
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Så, nu har man provkört 325i och det var en härlig gång i motorn.
När det gällde komfort så blev jag överaskad att den inte kändes stötig, med sportchassi och 17" och när det gällde invändigt så kändes den rymligare än E-46 touring jag med mina 188 cm satt bekvämt i baksätet, summan av det här är att det är en mycket lyckad modell av BMW och blir säkert en storsäljare, skulle jag byta till en E-91, så skulle jag valt en 325i, då 330i kostar 55k mer.
Då kan man välja till lite mer utrustning som man vill ha.
Men byta bil i daxläget är inte aktuellt, även om man skulle vilja ;-)

//Palle

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Provkörde idag en E91 325i med steptronic. Mycket trevlig bil, gillade nya motorn och tycker att karossen är mycket snyggare i kombi än sedan. Lite skrammel i dörrarna under färd och lite plast knakande var det ända jag har att klaga på. Men hela bilen kändes mer solid och föregångaren. Skön ratt och styrning, mycket tystare än E46. Sägs vara 8 cm bredare bak än föregångaren och det är ju inte dumt för oss barnvagnägare.

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Provkörde idag en E91 325i med steptronic. Mycket trevlig bil, gillade nya motorn och tycker att karossen är mycket snyggare i kombi än sedan. Lite skrammel i dörrarna under färd och lite plast knakande var det ända jag har att klaga på. Men hela bilen kändes mer solid och föregångaren. Skön ratt och styrning, mycket tystare än E46. Sägs vara 8 cm bredare bak än föregångaren och det är ju inte dumt för oss barnvagnägare.

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Någon som har golvmåtten på lastutrymmet?

/M

Min bil:
Länk
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Kan inte måttet men i liter är det 460-1385

KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Jag blev besviken över att lastutrymmet inte var större, verkar ju inte vara någon skillnad mot E46.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
OK, så man kan inte hoppas på lika stort som e39 touring? Litermässigt är det väl lika?
/M

Min bil:
Länk
Hjulhusen förstör rätt mycket.

Samtliga 5st E91 på M-bilar har mina fälgar, det tycker vi inte om.
Dom har varit rätt ovanliga ute i trafiken tills nu då...

It´s a fast world...
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Helt kanon bil, men motorvalet är inte det lättaste. 320i känns klart lättare att flänga runt när det går långsamt, men prestandan i högre hastigheter är inget att skriva hem om.
Har ni testat stereon? Både Buisness och professional låter riktigt riktigt dåligt. Det krävs HiFi högtalarna för att komma i närheten av stereon i min V70 om är rätt standard.
Provade en 325 E91 igen och nu har man blivit lite touringsugen.
Den går jäkligt bra, denna var en automat. Växlar mjukt och fint.
Tyckte styrningen kändes annorlunda mot min.

It´s a fast world...
Nån som har sett den E91 325 som står direkt till vänster där värstingbilarna brukar stå på BMW Solna. Grymt snygg färg men jag hittar inte vad färgen heter. Nån som vet?

Kan väl inte vara så enkelt som en Sparkling Graphite i skum belysning?

Länk

Länk

Keep Your Distance!
Clubsport: Jag såg också den där 325'an förra veckan och tror också det är Sparkling Graphite. Står M6'an du hade bilder på gömd?
MS:
Ja, det är en kund som beställt den som velar om han vill ha den eller inte.
1 av endast 6 i landet.

Keep Your Distance!
Gömd och gömd, den står inlåst i det där rummet på nedre plan. Den syns inte så bra utifrån.

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.