AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.492

Nåt som låter när jag kör!

Jag har en E34 525,när jag kör så är det nåt som pipper ibland,det ståt inget på färdatorn o det blinkar ingenstans,det bara pipper i 2-3 gånger,sen händer det inget mer!är det nån som vet vad det är??idag när jag körde började det pippa osen kom det en varningsignal som stod"Brake LT cirqiud check owners manual",kan det ha nå samband?Tacksam för alla svar jag kan få!
MVH

Amethyst
Kan ju kolla om du har på hastighetsvarning, Dvs en varnings signal när du kommer upp i inställd hastighet. Isåfall ändrar du detta på färdatorn.

Mvh Kalle

BOOM BOOM BASS
Jag förstår inte vad du menar tyvär...

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Det Amethyst menar med hastighetsvarning är att man kan ställa in på färddatorn att den ska varna om man kör över en viss hastighet(som du själv väljer).Om du kollar på färddatorn vid limit knappen lyser det rött ovanför den är det påslaget.

Kolla på den här bilden så förstår du.

Länk
min färddator ser lite annorunda ut,har inte så många knappar,men jag ska kolla på det!Tack för ditt svar.
MVH

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej då har du "lilla" färddatorn den har inte den funktionen.
Vet du vad det kan vara annars?

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Fungerar dina bromsljus? Brake Lt circuit kan du läsa om här..

Länk

Plingar det när du bromsar?
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Kolla om det är när klockan är på hel timme varje gång det piper. Finns någon sådan funktion som man kan sätta av och på.
Ulke
Precis som Stente säger så är det när klockan piper 15 sekunder innan varje heltimme (Piper till 3 snabba tonstötar), denna funktion finns på alla färddatorer....

Står något i displayen på färddatorn kommer ej ihåg vad ">MEM" eller liknande..

mvh Ulke
Tack för alla svar.
MVH

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Halkvarning!?
Körde min plasfarsas 525 här om kvällen, yttertempen var nära nollan... förstod inte vad det var först... Men en snabb check på färddatorn så stod helt plötsligt temperaturen på +2C antar att det var halkvarnaren?

Kan det inte vara samma för 525rules!!!?

// Erik

----
No real power -just KCR :)
je
211
jensa78
523i -97
Skulle trro att det är fel på Bromsljuskontakten / Brake Lt circuit
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Hittat felet?
Pippet kom från klockan,hade ställt in den utan att märka det!
Brake Lt circuit har inte hunnit kolla än,det försvann ett tag men kom tillbaka idag.Bromsljusen funkar som det ska,så det måste vara glapp nånstans!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.