|
|
|
|---|---|
|
Hej har vibrationer i stolen mellan ca 50-120km/h känns inte något i ratten någon gång bara i rumpan i stolen typ, har balanserat alla hjul utom resevhjulet =) och dom såg runda ut oxå. vibrationerna känns mest i 90. Har en gissning på Stödlager eller kan de vara nått annat? Bilen är en bmw 740ia -93 och går som en dröm annars Tacksam för svar | |
|
Länk Kolla om detta kan vara något. |
|
| Låter som obalans i bakhjulen, har samma symtom. Enligt Vianor ska hjulen aldrig ha mer en 1 st. vikt. | |
| Gammal tråd: Länk | |
|
En fråga till.... om man tyckt att detta problem är något som inte fanns från början men sedan uppstått... hur kan det då vara pga obalans i hjulen? Då borde man ju ha haft det ända sen man satte på hjulen? /jocke |
|
| Håller med dig, om det inte fanns från början. Du har inte tappat en vikt på hjulet då? | |
|
Läste i en annan tråd om bromsskivor... men fattade inte riktigt.. tycker man borde känna av det när man bromsar i så fall... eller vad tror ni? Har inte några problem som uppstår vid inbromsning... O vikterna ser ut att sitta där de alltid suttit på fälgarna... nu är det ju inga superfälgar så jag skulle bli förvånad om de är 100 procent balanserade ändå... =( |
|
|
Var sitter stödlagret o när brukar man byta det? Har ju bara manualen på engelska så jag känner mig som en utlänning när det kommer till svenska facktermer... =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.