|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk :) ------ Länk Länk | |
|
Ful? Knappast! Grymt cool :) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Skulle lätt kunna tänka mig en sån! :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Det kanske är något samlarvärde över den, men knappast fin eller grym! ------ Länk Länk |
|
|
Annorlunda men ändå en grym BMW, som man inte stiger in i utan på nåt sätt, tar på sig :) "En gång BMW, alltid BMW" Bilen: Länk |
|
|
Jag håller med Olof och Jesper - Isettan är helcool! Prestanda är väl knappast åt det grymma hållet, men designen är faktiskt inte alls tokig när man tittar närmare på den. Tuff är den hur som helst - vill ha en! /// Gunnar E. |
|
|
Nej vafan, den är ju supersnygg ju. Klart skön form... |
|
|
Undrar om den varit lika "snygg" om det vore citroen-emblem på... Tycker inte att den är särskilt snygg. Annorlunda helt klart men snygg är den inte. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Isetta är faktiskt inte designad av BMW, utan av Italienska ISO (just det, dom med ISO Grifo och ISO Rivolta, legendariska sportvagnar från 60- och 70-talet). Den är lika tuff med ISO-loggan! BMW köpte tillverkningsrättigheter och pressverktyg för att snabbt få igång något slags lönsam produktion, när man hamnade i akut kris på 50-talet. Försäljningen av Isetta höll företaget flytande, med näsan nätt och jämnt över vattenytan, tills familjen Quandt och Deutsche Bank kom till undsättning och BMW fick råd att utveckla 00- 0ch 02-serierna. Vi har nog Isettan att tacka för att BMW överhuvud taget existerar idag.... bara det gör den åtråvärd i mina ögon! /// Gunnar E. |
|
|
Klart cool. Skulle lätt kunna tänka mig en sån om garaget var större och plånboken tjockare! Men ännu hellre denna: Länk Racerbilen: Länk |
|
|
Den har bakljusldrift men var e sexan?? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Hr grym som helst! Vill ha en sådan! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Vilken skönhet! 50 år i år. Det tuffade även runt några såna i Sverige på 50-talet. En fantastisk Klassiker är det ju, och precis som gunnare säger, hade inte den modellen varit framgångsrik hade vi knappast haft de BMW bilar vi har idag. Mats BMW CS #5847 |
|
|
En riktig kult klassiker som bara blir finare och finare för varje år som går. Den utvecklades som ett billigt alternativ att framföra då kravet på bränsle snåla bilar ställdes. 2 motorer finns (fanns) den med, den "stora" ger isettan en topphastighet av 85km/h, men det är inga stora skillnader mellan dem. Bränsleekonomin var god (är idag också) 0.4-0.5l per mil, vilket vann många köpare och ett ökat intresse för BMW som tidigre hade marknadsfört allt för bränsletörstiga bilar kontra deras prestanda, vilket gjorde att de som hade råd ofta inte valde BMW utan slantade lite extra och valde en riktig sportbil (för den tiden) istället. |
|
|
skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan. Om jag inte har fel är den klassad som MC, så det finns pengar att spara för oss 08-or som drabbas av biltullar vid årsskiftet. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Den är jättevacker, gillar det superenkla men finurliga designen. Klar italiensk Vespa/Lambretta-känsla över den. Vad är en sådan värd idag? | |
|
I bra skick en bit över 100 000 Svenska pengar.. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
En mycket vacker skapelse till skillnad mot Bangles verk... /Fredrik |
|
|
Hur cool som helst..Jag hade nöjet att provköra en sån för c:a 10 år sen.Skulle gärna vilja ha en.. hjorten |
|
|
Otroligt fint exemplar på bilderna, vill ha en sådan! men jag skulle byta däcken omedelbart och montera Michelin Pilot Sport 2 ;) Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
| Föregångaren till 1-serien? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.